סגור

בזק: ההכנסה הממוצעת למנוי אינטרנט טיפסה ל-110 שקל

קבוצת התקשורת הציגה צמיחה קלה בהכנסות, הודות לצמיחה בפעילות הסיבים ובחברת פלאפון; ההכנסה הממוצעת ממנוי אינטרנט טיפסה לעומת 103 שקל ברבעון המקביל

חברת התקשורת בזק דיווחה היום (ג') על רווח נקי של 282 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022. מדובר בצניחה של 38% בהשוואה לרבעון המקביל, שבו רשמה החברה רווח הון של 125 מיליון שקל ממכירת נכס והקטנה של הפרשה לתביעות בכ-20 מיליון שקל.
הכנסות קבוצת בזק טיפסו ב-1.5% ל-2.3 מיליארד שקל, בעיקר הודות לצמיחה במגזר הסיבים ובחברת פלאפון. החוב הפיננסי נטו של הקבוצה ירד ב-14.8% נכון לסוף הרבעון ועמד על 5.6 מיליארד שקל.
הכנסות הפעילות הקווית של בזק טיפסה ב-4% בעקבות מכירת חבילות סיבים, קצב חבילת האינטרנט הממוצע גדל בתוך שנה ב–94% ל-151 מגה בייט. מספר המנויים לרשת הסיבים של בזק צמח ל-124 אלף בסוף הרבעון לעומת 84 אלף מנויים בסוף שנת 2021.
הצמיחה של בזק במספר קווי האינטרנט מגיעה רק מהשוק הקמעונאי, כאשר העובדה שחברות התקשורת מתקדמות עם פריסת תשתית תקשורת נפרדת להן וכבר פחות מסתמכות על תשתית בזק הקטינה את מספר קווי האינטרנט המהיר בסיטונאות שלה ב-6.6% בחישוב שנתי ל-495 אלף בסוף הרבעון.
בעקבות הגדילה במנויי הסיבים, וכן השיווק האגרסיבי של הנתב BE ושל מכשירי קצה נוספים, ההכנסה הממוצעת למנוי אינטרנט צמחה ל-110 שקל, בהשוואה ל-109 ברבעון הקודם ו-103 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
1 צפייה בגלריה
קרן מור ב פרסומת של בזק
קרן מור ב פרסומת של בזק
קרן מור בפרסומת של בזק
(צילום מסך: Youtube)
החברה הבת פלאפון סיכמה את הרבעון עם רווח נקי של 56 מיליון שקל - פי שבעה ביחס לרבעון המקביל. הכנסות פלאפון צמחו ב-11.5% ל-437 מיליון שקל, בעקבות עלייה בשירותי הרומינג עם החזרה לשגרה לאחר משבר הקורונה וכן צמיחה בחבילות דור 5 ובמצבת המנויים.
ברבעון הראשון צורפו כ-7,000 מנוי סלולר חדשים לפלאפון, ומספר מנויי הדור החמישי עלה ל-624 אלף מנויים. הצמיחה בחבילות הדור החמישי הובילו לעלייה בהכנסה הממוצעת למנוי, שהסתכם ב-57 שקל לעומת 55 ברבעון הקודם ן-53 ברבעון המקביל אשתקד.
פלאפון נמצאת במקום השני מבין חברות התקשורת בפריסת תשתיות דור 5, ומתמקדת בעיקר בפריסה מפוזרת בכל הארץ. עם זאת, על אף שהחברה נהנית מעליית ההכנסות בעקבות רכישה של חבילות דור 5 יקרות, כרגע הדור החמישי בישראל כמעט אינו מורגש ללקוח של אף אחת מהחברות בעקבות מצב הפריסה.
החברה הבת yes הציגה ברבעון רווח נקי של 10 מיליון שקל לעומת איזון ברבעון המקביל, ועלייה קטנה בהכנסות של 316 אלף שקל בהשוואה ל-315 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה אלף מנויים חדשים ברבעון, בהשוואה לצמיחה של אלפיים במנויי הטלויזיה של סלקום ברבעון ולסטגנציה בצמיחת המנויים הרבעונית בפרטנר. ברבעון זה yes הפכה לשחקנית הטלוויזיה על גבי האינטרנט הגדולה בשוק
בעקבות מעבר של מנויים לחבילות טלוויזיה זולות יותר שמשווקת החברה, ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי עמדה בסוף הרבעון על 186 שקל למנוי, בהשוואה ל-190 ברבעון הקודם. yes פועלת לשפר עמדות לקראת התחרות הגוברת בשוק הטלוויזיה, ובמסגרת זו חתמה על שיתוף פעולה עם חברת הסטרימינג דיסני פלוס שצפויה להיכנס לארץ ב-16 ביוני.
עם זאת, מגמת השחיקה בהכנסות הטלוויזיה צפויה להמשיך ולגבור ככל שיתווספו מתחרות לשוק, ובראשם חברת הסטרימינג של קשת ו-RGE שכעת מחכה לאישורן של הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין.
לאחר התפטרות מנכ"ל בזק דודו מזרחי ב-24 באפריל, הודיעה החברה על מינויו של רן גוראון, מנכ"ל החברות הבנות, להחליפו. גוראון יכנס לתפקיד ב-15 ביוני ותנאי ההעסקה שלו יישארו דומים לשכר שקיבל בתור מנכ"ל החברות הבנות, אשר היו ב-2021 עלות שכר של 9.2 מיליון שקל, מתוכם 2.4 מיליון שקל בשכר, 2.8 מיליון שקל במענק ו-3.9 מיליון שקל במניות.
לאחר מכן, הודיעה החברה על מינויו של אילן סיגל, מנכ"ל גולן טלקום, להחליף את גוראון בחברות הבנות בבזק. בזק טרם הודיעה על מועד כניסתו של אילן לתפקיד, משום שכעת הוא נמצא בתקופת צינון מגולן טלקום שצפויה להסתיים רק בעוד שלושה חודשים.