סגור
גילעד אלטשולר
גילעד אלטשולר. בחודשים האחרונים החלו הקופות להציג תשואה טובה יותר על רקע החשיפה הגבוהה לחו"ל (צילום: אוראל כהן)

הנטישה נמשכת: אלטשולר שחם איבד במרץ לקוחות בגמל בהיקף של 2 מיליארד שקל

היקף נכסי בית ההשקעות קטן ב-40% מאז 2021, ומתחילת השנה הוא איבד לקוחות בהיקף של 6.4 מיליארד שקל. גוף נוסף שסבל מנטישה של לקוחות במרץ היה כלל שאיבד לקוחות ב-800 מיליון שקל. בתי ההשקעות שנהנו ממעבר לקוחות מהמתחרים במרץ היו אנליסט וילין לפידות שגייסו לקוחות ב-3.5 מיליארד שקל

כספי הגמל ממשיכים לזרום לבתי ההשקעות של אנליסט וילין לפידות. שני בתי ההשקעות נהנו ממעבר לקוחות מן המתחרים בהיקף של כ-3.5 מיליארד שקל - 1.8 מיליארד שקל ו-1.7 מיליארד שקל בהתאמה בחודש מרץ - ומובילים את הענף בגיוסים לחודש זה.
אנליסט וילין לפידות הם שני הגופים שקרנות ההשתלמות שלהן סיימו את שנת 2023 במקום הראשון. כך קרן ההשתלמות של ילין לפידות במסלול הכללי עלתה ב-12.3% אשתקד והקרן של אנליסט עלתה ב-12.1% אשתקד לעומת ממוצע של 9.4% בממוצע. התשואה העודפת הביאה למעבר של חוסכים מהמתחרים לקופות של אנליסט וילין לפידות.
בית ההשקעות ילין לפידות מנהל 63.6 מיליארד שקל לאחר שמתחילת השנה גייס מהמתחרים חוסכים בהיקף של 5.2 מיליארד שקל (מקום ראשון בענף). אנליסט מנהל 38.2 מיליארד שקל לאחר שהעביר 4.4 מיליארד שקל של חוסכים מהמתחרים (מקום שני בענף).
גם בית ההשקעות מיטב, שב-2023 הפך להיות בית ההשקעות הגדול בישראל, נהנה מזרימה של לקוחות חדשים בחודש מרץ, עם מעבר של חוסכים בהיקף של 900 מיליון שקל מהמתחרים. מיטב הציב לעצמו למטרה לצמוח בענף הגמל, ובין היתר מציע לגופים גדולים שמאופיינים בכוח אדם רב לנהל את נכסי הגמל של העובדים בדמי ניהול נמוכים מהממוצע בשוק. מיטב הוא מגייס ההון הגדול של ענף הגמל בשנת 2023. מיטב גמל מנהלת נכסים בהיקף 89.2 מיליארד שקל והיא חברת הגמל השנייה בגודלה בישראל אחרי אלטשולר שחם.
שני הגופים שסבלו מעזיבת לקוחות במרץ 2024 הם אלטשולר שחם עם עזיבות בהיקף 2 מיליארד שקל וכלל עם עזיבה בהיקף של כ-800 מיליון שקל. שני בתי ההשקעות רשמו עזיבה של לקוחות בהיקף 6.4 מיליארד שקל ו-2.3 מיליארד שקל מתחילת השנה.
אלטשולר שחם, שמנהל קופות גמל עם נכסים בהיקף כמעט 129 מיליארד שקל, סובל מעזיבת לקוחות על רקע תשואות חסר שהניבו קופותיו בשלוש השנים האחרונות. בתוך כך, היקף נכסיו קטן מאז 2021 ב-40%. בחודשים האחרונים החלו הקופות של אלטשולר שחם להציג תשואה טובה יותר על רקע החשיפה הגבוהה של בית ההשקעות לשווקים בחו"ל וקצב עזיבת הלקוחות מאט.