סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חברת WSC Sports גייסה 100 מיליון דולר לשידור תקצירי ספורט

את הגיוס לפלטפורמת שידורי הספורט הקצרים שחצתה השנה את רף 200 הלקוחות הובילה קרן ION Crossover Partners. במהלך 2021 נוצרו יותר מ-3.4 מיליון סרטונים בפלטפורמה, שזכו ל-100 מיליון צפיות

WSC Sports, שמשדרת תקצירי הספורט, גייסה 100 מיליון דולר בסבב C בהובלת (ION Crossover Partners (ICP. המשקיעים הקיימים, ביניהם Intel Capital, O.G. Tech, Detroit Venture Partners Dan Gilbert, השתתפו גם הם בסיבוב. מנכ"ל החברה דניאל שיכמן אישר כי חלק מהסיבוב היה בסקנדרי אך סירב לציין את גודלו. ל"כלכליסט" נודע כי שוויו של הסקנדרי היווה אחוז לא גבוה מההשקעה ושימש לרכישת מניות של עובדים ותיקים ומשקיעים בחברה.
במהלך שנת 2021, יצרו לקוחות WSC יותר מ-3.4 מיליון תקצירי ספורט על גבי הפלטפורמה של החברה - כמות המהווה מעל תשע שנים של תוכן וידאו במצטבר. בנוסף, השיקה החברה במהלך השנה כמה מוצרים חדשים המאפשרים לבעלי הזכויות להעמיק את הקשר עם האוהדים בדיגיטל. כך, בשנה החולפת נוצרו יותר מ-6,000 WSC Stories, שזכו לכ-100 מיליון צפיות.
החברה גם חצתה השנה את רף 200 הלקוחות, שזיהו, לדברי השותף-מייסד דניאל שיכמן, המשמש כמנכ"ל החברה, את "הערך האסטרטגי ביצירת תוכן מותאם אישית לכל צופה ובמציאת הזדמנויות ליצירת הכנסה כספית מתוכן בדיגיטל". לקוחות החברה נמנים עם הגופים המובילים בעולם בתחום הספורט - קבוצות, ליגות, התאחדויות, יצרני תוכן וגופי שידור. החברה מתכננת לגייס יותר מ-150 עובדים השנה, שעתידים להצטרף ל-270 עובדי החברה במשרדיה בישראל, בניו יורק, בסידני ובלונדון.
1 צפייה בגלריה
דניאל שיכמן מייסד שותף ומנכ"ל WSC Sports
דניאל שיכמן מייסד שותף ומנכ"ל WSC Sports
דניאל שיכמן מייסד שותף ומנכ"ל WSC Sports
(צילום: Kelly Tunney)
"יש לנו כיום הכנסות של עשרות מיליוני דולרים רבים", מוסיף שיכמן. "בין הלקוחות שלנו נמצאת ESPN וענקיות שידור נוספות. בשנים האחרונות אופי הצריכה של שידורי ספורט משתנה ואוהדים מעדיפים שידורים קצרים וממוקדים על פני שידורי ספורט ארוכים".
"עקבנו מקרוב אחר ההתקדמות של WSC Sports במהלך השנתיים האחרונות ושמנו לב לדרך המרשימה בה צוות החברה מוציא לפועל את חזון המייסדים", אומר גלעד שני, מנהל שותף ב-ICP, העתיד להצטרף למועצת המנהלים של WSC Sports. "'התוכן הוא המלך', ואנו רואים בתוכן ספורט כאחד מהיהלומים שבכתר בעידן הדיגיטלי. הטכנולוגיה המובילה של החברה מייצרת ערך רב לשחקנים השונים בעולם תוכן הספורט. אנו מצפים לקחת חלק בפרק הבא של הצמיחה שהחברה חווה ושל החדשנות אותה היא מובילה".