סגור
תלמידים ב עכו בחינת בגרות ב מתמטיקה תלמידי תיכון
תלמידים בבחינת בגרות (ארכיון) (צילום: אלעד גרשגורן)

המורים בתיכונים יחזרו לתת ציונים, אך מנתקים מגע ממשרד החינוך

לאחר כחודשיים של עיצומים, המורים יחזרו לתת ציונים לתלמידים בלבד אך לא יעבירו אותם למנהלים ולמשרד החינוך. באגרת שהוציא יו"ר ארגון המורים רן ארז הוא כתב כי "יש לנתק כל מגע עם משרד החינוך, מפמ"רים ומפקחים ועם כל גורם אחר של משרד החינוך בכל נושא". לדבריו, "האוצר מסרב לקיים כל מו"מ אם לא ניענה לדרישתם להעסיק מורים ומנהלים בחוזי קבלן"

ארגון המורים הודיע על שורה של החרפות בעיצומים, כולל ניתוק קשר ממפקחי משרד החינוך. עם זאת, בתחום אחר הוא הכריז דווקא על הקלה - מתן ציונים לתלמידים בעל פה. נראה שבכך בא לענות על הביקורת הציבורית על כך שתלמידים ניגשים לבגרות בלי לדעת מה הציונים שלהם וכן להקדים אפשרות של פנייה לבית הדין לעבודה להוציא צו למתן הציונים.
נזכיר כי לפני כחודשיים פתח ארגון המורים בעיצומים במאבק על הסכם השכר של המורים בבתי הספר העל-יסודיים. במסגרת העיצומים המורים לא נותנים ציונים, לא מקיימים פעילויות מחוץ לכותלי בית הספר ולא עובדים אחרי השעה 15:30.
באיגרת שהוציא היום (ג') יו"ר הארגון רן ארז נאמר כי "יש לנתק כל מגע עם משרד החינוך, מפמ"רים (כלומר מפקחי מקצוע) ומפקחים ועם כל גורם אחר של משרד החינוך בכל נושא, כולל נושא תוכנית האקדמיזציה ונושא הפסאודו אקדמיזציה של משרד החינוך". בדברים האלה יש לעג לרפורמת רכישת הנקודות האקדמיות בתיכון שעומדת בלב האג'נדה של שר החינוך יואב קיש. כן נאמר כי "אין להשתתף בשום השתלמות מאורגנת במשרד החינוך". המורים השביתו את מערכת החינוך לשעתיים ביום חמישי שעבר, וארז מבטיח שהודעות על השבתות נוספות של המערכת יישלחו בנפרד.
הוא גם מרענן את ההנחיות לצעדי עיצומים קיימים: "אין לצאת לשום פעילות מחוץ לכותלי ביה"ס. שעת סיום יום הלימודים - עפ"י ההסכם הקיבוצי (15:30)". גם נושא הציונים מנוסח כהחמרה אבל הוא בעצם הקלה - נאמר ש"אין להעביר ציונים מכל סוג שהוא לכל גורם שהוא, כגון מנהלים, רשתות בית ספריות, משרד החינוך ומפמ"רים. ציון בלבד ניתן למסור בע"פ לתלמיד, ציון בחינה ולא ציון הגשה". בכך מתאפשר ליידע את התלמידים על הציונים שקיבלו במבחני המגן והמתכונת.
ארז מסביר את ההחמרה בעיצומים בכך ש"משרד האוצר מסרב לקיים כל מו"מ אם לא ניענה לדרישתם להעסיק מורים ומנהלים בחוזי קבלן, שיהפכו אותם לעובדי קבלן, תרתי משמע, ללא ביטחון תעסוקתי וכלכלי. זה הצעד הראשון בדרך של הפרטת מערכת החינוך והפיכתה ללא-שוויונית תוך פגיעה בתלמידים ובמורים ובכלל אזרחי ישראל". לדבריו, "תחילת הפרטתה של מערכת החינוך דומה למה שקורה במערכת הבריאות, בדואר ובעוד גופים שהופרטו. לא רק השירות והציבור נפגעו אלא גם ציבור העובדים. לא ניתן יד לזה בשום פנים ואופן. ממשיכים במאבק".