סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

מנכ"ל אינוביישן מסביר: איך פותרים את המשוואה של התחדשות עירונית בה כולם רוצים להרוויח?

באופן טבעי, כל צד במשוואה של פרויקט התחדשות עירונית - היזם מצד אחד וכל אחד מהדיירים בפני עצמו מצד שני, רוצים לקבל את המקסימום מהפרויקט. רו"ח משפטן אייל טייב, מנכ"ל משותף אינוביישן התחדשות עירונית, מדבר על החשיבות של בחירת נציגות, על השחיקה ביתרון של מינוי מנהלת ועל הבחירה ביזם עם האינטרס הגדול ביותר לקידום הפרויקט

איך אוספים את כל הגורמים במשוואה המורכבת של פרויקט התחדשות עירונית, בו כל דייר מושך לכיוון שלו, ויוצרים אינטרס משותף? רו"ח משפטן אייל טייב, מנכ"ל משותף אינוביישן התחדשות עירונית, מדבר על החשיבות של מינוי נציגות דיירים של 2-3 דיירים דומיננטיים המקובלים על מרבית הדיירים, ועל בחירת עורך הדין המתאים שייצג את המו"מ בין הדיירים ובין הדיירים ליזם.
בכל הנוגע למינוי מנהלת חיצונית שתנהל את הפרויקט עבור הדיירים, רו"ח טייב מאינוביישן התחדשות עירונית אומר כי נכון להיום, בעידן בו התמורות לדיירים ברורות יותר מראש, היתרון המרכזי של מנהלת, שהוא יצירת מכרז שממקסם את התמורות לדיירים, התפוגג מעט. רו"ח טייב מציין כי ליזמים יש מחלקות פנימיות שמתנהלות ישירות מול הדיירים ומלוות אותן לאורך כל הדרך, מה שהופך את האופציה של מנהלת לפחות רלוונטית ובעיקר גורם המעמיס על עלויות הפרויקט.
בבחירה בין יזם שהוא חברה ציבורית לבין יזם פרטי, רו"ח טייב מרחיב על ההבדל בין יזם שהוא חברה ציבורית לבין יזם פרטי, מבחינת הערך המתקבל בעקבות ההודעה וקידום הפרויקט בפועל. מהי הבחירה הנכונה עבור בעלי הדירות? וכיצד שומרים על אמינות ושקיפות בתהליך התחדשות עירונית? הצטרפו אלינו.