סגור

חברת Zero Candida גייסה 4.1 מיליון ש״ח ועברה לניסוי בבעלי חיים לפי דרישת FDA

החברה הצעירה פורצת הדרך בתחום FamTech מהגליל קיבלה את אישור הרשויות והחלה את ההכנות ומחקר פרה קליני בטיחות בכבשים לפי דרישת FDA. החברה עשתה קפיצת דרך מדהימה ובזמן כה קצר, וממשיכה את המחקרים שלה

הסטארט-אפ הישראלי מהגליל - Zero Candida דיווחה כבר בחודש פברואר 2023 על הצלחה של ניסוי מעבדתי של 99.99% הצלחה בקטילת פטריית קנדידה נרתיקית בניסוי וכעת גם סיימה סבב A גיוס כספים במסגרת גיוס המונים עם הצלחה מדהימה של 4.1 מיליון ₪. החברה יוצאת בסבב B לגיוס כשירים בתוך שבועות ספורים.
חברת הסטארטאפ הישראלית זירו-קנדידה (Zero-Candida) ממושב דלתון בגליל, הודיעה על הנחיית ה FDA להתחלת ניסוי בטיחות בבעלי חיים כבר בשבועות הקרובים. הצלחה זו מצטרפת להצלחה הקודמת בניסוי לטיפול במחלת הקנדידה, ממנה סובלות כ-75% מהנשים בעולם. תוצאות הניסוי הוכיחו חיסול של 99.99% מהפטרייה במהירות מרשימה. מהו השלב הבא בדרך להשקת המוצר בשוק? ואיך תוכלו גם אתם לקחת חלק בהצלחה?
לפי מחקרים בעולם, 3 מתוך 4 נשים, כ 75%, סובלות במהלך חייהן ממחלת הקנדידה, זיהום פטרייתי התוקף חלקים נרחבים במערכת המין הנשית, אשר גורם לפגיעה משמעותית באיכות החיים ובמקרים הקשים אף להשבתה. עד כה, הטיפולים הנפוצים לקנדידה כללו תכשירים ותרופות אנטי-פטרייתיות אשר הקלו על התסמינים אך לא הצליחו לפתור את הבעיה מהשורש.
כעת מגיעה בשורה חדשה בתחום שצמא לפתרונות חדשניים ללא תרופות - חברת 'זירו-קנדידה' מפתחת טיפול חדשני באמצעות מכשיר אלקטרוני המפזר אור מבוקר בתדר ייעודי לחיסול הפטרייה. ניסוי ה-POC (בדיקת ההיתכנות) של החברה הוביל לתוצאות שהפתיעו אפילו את ראשי החברה - חיסול של 99.99% מהפטרייה תוך שלוש שעות בלבד.
4 צפייה בגלריה
אלי בן הרוש, מייסד ובעלי חברת 'זירו-קנדידה'
אלי בן הרוש, מייסד ובעלי חברת 'זירו-קנדידה'
אלי בן הרוש, מייסד ובעלי חברת 'זירו-קנדידה'
(יערה דולגשן)
כאשר מדובר על קהל יעד המונה כ-3 מיליארד נשים ברחבי העולם ושוק המגלגל 20 מיליארד דולר בשנה וצפוי לצמוח עד 2030 להיקף של 30 מיליארד דולר - אין ספק שמדובר על פוטנציאל אדיר. עבור יזמי החברה והמומחים המובילים אותה, הניסוי מהווה בשורה עולמית שתשפיע על חיי מיליארדי אנשים בכל העולם.
מומחיות ומומחים מישראל ומהעולם לוקחים חלק במיזם החדשני
אלי בן הרוש, מייסד ובעלי החברה, הוא יזם סדרתי שעומד בראש סטארטאפים מצליחים חלקם מונפקים בחודשים אלו בבורסות בעולם "החברה מתקדמת מצוין לפי התוכנית הסדורה שלנו, גיוס הכסף עבר בהצלחה מדהימה, בימים שקשה לגייס הצלחנו מעל מצופה , בנוסף הצוות המדהים שלנו עובד מול FDA בקשר רצוף איתם והחברה עברה שלב חשוב בדרכה לאישור FDA ומדובר במיזם רפואי שישנה את הטיפול באשה והוא מהווה עניין רב בקהילת הגניקולוגים בעולם הפונה לשוק של מיליארדי נשים בעולם, למיזם הצטרפו אליו שורה של פרופסורים ונשות ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה בישראל ובעולם", אומר בן הרוש.
4 צפייה בגלריה
פרופ' אהוד דוידסון יו"ר הדירקטוריון של חברת זירו קנדידה
פרופ' אהוד דוידסון יו"ר הדירקטוריון של חברת זירו קנדידה
פרופ' אהוד דוידסון יו"ר הדירקטוריון של חברת זירו קנדידה
(צילום עצמי)
יו"ר הדירקטוריון של החברה הוא פרופ' אהוד דוידסון, לשעבר מנהל המרכז הרפואי מאיר והמרכז הרפואי סורוקה, ולשעבר מנכ"ל קופת חולים כללית, גוף הבריאות הגדול בישראל המספק יותר מחצי משירותי הרפואה במדינה.
בראש הוועדה המדעית והקלינית עומדת פרופ' אסנת וולפיש, מנהלת בית החולים לנשים במרכז הרפואי רבין (בלינסון) וחברה נוספת בוועדה היא פרופ' טל בירון, מנהל אגף נשים ויולדות במרכז הרפואי מאיר. "פרופ' וולפיש ופרופ' בירון הן שתי נשים המנהלות מחלקה במקצוע מאוד תובעני, מאוד מוערכות בקהילה המקצועית ויש לנו זכות מאוד גדולה שהן חלק מהצוות", אומר פרופ' דוידסון. "הן והצוות שלהם מטפלים בנשים בכל יום, כך שיש להן את הניסיון והאכזבה מהטיפולים הקיימים, לצד רצון למצוא מזור לכאב של המטופלות".
חברות נוספות בוועדה הן ד"ר אירן זיתון, מדענית הראשית בחברה וביולוגית בעלת PHD בנוירופיזיולוגיה וד"ר סוזן אלפרט, בכירה לשעבר ב-FDA האמריקאי מומחית לרגולציה והחדרת מכשור רפואי לשוק העולמי וסגנית נשיאה בכירה בחברת Medtronic.
שותף נוסף בזירו-קנדידה הוא ד"ר אשר הולצר, בעל ניסיון של 30 שנה בייזום וניהול חברות בתחום המכשור הרפואי, אשר הנפיק חברות בנאסד"ק וכיהן כיו"ר ודירקטור בחברות רבות באחד התחומים הצומחים והמצליחים של השנים האחרונות.
האור הכחול שמחסל את הפטרייה במהירות שיא וללא תופעות לוואי
זירו-קנדידה הוא Game Changer שישנה את הטיפול בנשים בעולם, מדובר טיפול ייחודי וראשון מסוגו בעולם אשר עושה שימוש מבוקר של טכנולוגיית אור כחול. הטיפול מבוצע על ידי מכשיר רפואי דמוי-טמפון אשר על פי הערכות מומחי הרפואה מספק פתרון מיטבי בהסרת כלל הפטרת, מה שמונע את חזרת המחלה על פי מחקרים קליניים עולמיים.
יתרון משמעותי נוסף של המכשיר של זירו-קנדידה הוא טיפול ללא תופעות לוואי, בעולם בו רבים מאיתנו מנסים לשפר את בריאותנו ללא שימוש בכימיקלים.
4 צפייה בגלריה
טיפול חדשני באמצעות מכשיר אלקטרוני המפזר אור בתדר ייעודי לחיסול הפטרייה
טיפול חדשני באמצעות מכשיר אלקטרוני המפזר אור בתדר ייעודי לחיסול הפטרייה
טיפול חדשני באמצעות מכשיר אלקטרוני המפזר אור בתדר ייעודי לחיסול הפטרייה
(iStock)
בעזרת האור הכחול, אשר נמצא בשימוש בעולם הרפואה כבר עשרות שנים, הניסוי הראשוני הוביל לחיסול 99.99% ממושבי הפטריות תוך פחות מ-3 שעות. "המכשיר מבוסס על טכנולוגיה חכמה של פיזור האור וחיישן האוסף נתונים ומשדר אותם החוצה", מספר בן הרוש. "הטכנולוגיה והחיישן מוגנים בפטנט ומספקים יחד טיפול ממוקד ומדויק מאוד, המגובה בספרות מדעית מוכחת". הצלחת הניסוי לא הפתיעה את היזמים, "אך הופתענו מכך שתוך שלוש שעות הפטרייה חוסלה כמעט ללא זכר", אומר פרופ' דוידסון. "מהנדסי האלקטרוניקה, הביולוגים ואנשי הרפואה – כולם יחד הצליחו להביא את הטכנולוגיה לפאנל אלקטרוני חכם מאוד, עם מינימום צריכת אנרגיה ומקסימום אור".
השלב הבא בדרך להשקה ולהנפקה - בהצלחה
זירו-קנדידה נמצאת כיום בעיצומו של גיוס המונים לטובת קידום המכשיר בדרך להשקה ושיווק.
הבחירה לפנות לגיוס המונים, מספר בן הרוש, נובעת משתי סיבות מרכזיות: "הראשונה היא שהבורסות בעולם מתייחסות לפיזור רחב של משקיעים. כאשר הן רואות שמאות משקיעים מאמינים בחברה, הסיכוי להנפקה עתידית גדל". הסיבה השניה "היא שבפן האישי, אני רוצה שכל עם ישראל יוכל להשקיע ולהיות חלק מההצלחה שלנו, שיוצאת ממושב בגליל".
בן הרוש מספר כי עד כה רשימת המשקיעים מגיעה מכל גווני האוכלוסייה, מכל המגזרים ומכל המגדרים. "גם גברים מזדהים עם הבעיה, ונשים רבות כבר ביקשו להיכנס לרשימת המתנה להיות נסייניות", לדבריו.
מטרת גיוס הכספים הנוכחי היא ייצור אב-טיפוס מאושר לטובת ניסוי בטיחות פרה-קליניים ואחריהם ניסויים קליניים מאושרים בבני אדם. "התכנית היא להתחיל עם ניסויים קליניים בתחילת 2024", אומר בן הרוש. "לאחרונה פנתה אליי חברה הנסחרת בנאסד"ק הנסחרת בשווי של יותר מ-200 מיליון דולר והציעה לקנות מחצית מהחברה בשווי גדול פי6 מהשווי המוערך כיום. סירבתי, כמובן. החלטתי לפנות למשקיעים שהם כלל האוכלוסייה ואני אעשה הכל כדי ליצור להם רווח. אני רוצה שהם יחזרו להשקיע במיזמים שלי שוב ושוב גם בעתיד", אומר בן הרוש, יזם סדרתי ובעלים של כ 4 סטארטאפים שונים .
"המובהקות המדהימה מהניסוי במעבדה היא הרבה מעבר למצופה", אומר פרופ' דוידסון. "זה מורה על כך שהדרך שלנו להפקת פתרון רפואי תהיה יחסית קצרה, כך שהמשקיעים צפויים לפגוש את התשואות בטווח זמן קצר יחסית".
בשורה התחתונה, אומר פרופ' דוידסון, "קנדידה היא בעיה כלל-עולמית ואסור לטאטא אותה מתחת לשטיח. מדובר במחלה חוזרת ומפריעה לאורח החיים עד כדי השבתה. אנחנו מציעים פתרון שלדעתנו יהיה פתרון אולטימטיבי לבעיה של מאות מיליוני נשים ברחבי העולם".
4 צפייה בגלריה
ניסוי פרה-קליני לטיפול במחלת הקנדידה
ניסוי פרה-קליני לטיפול במחלת הקנדידה
ניסוי פרה-קליני לטיפול במחלת הקנדידה
(iStock)
במבט לעתיד - המכשיר יביא את תחום הגניקולוגיה למאה ה-21 עם רפואה היברידית ואבחון מבוסס טכנולוגיה
במקביל לפיתוח ההליך הטיפולי, חברת זירו קנדידה עובדת על יצירת טכנולוגיה שתאפשר מתן שירותי רפואה היברידית לשימוש גניקולוגים לאוכלוסיות שעד כה אינן זוכות כלל לטיפול, בקרב מדינות העולם השלישי. בזכות רפואה היברידית יהיה ניתן באמצעות מערכת חיישנים יכולות אבחון מרחוק, דבר שיאפשר לראשונה טיפול שלא היה עד כה.
באופן כללי, אומר פרופ' דוידסון, "אישה שניגשת היום לגניקולוג נבדקת כמו לפני 200 שנה. אנחנו באים לשנות את זה. השאיפה שלנו היא שבעתיד ישתמשו במכשיר האלקטרוני לניהול הבריאות הווגינלית של האישה".
לפרטים נוספים על השקעה ב'זירו-קנדידה' למשקיעים כשירים בלבד
נא לפנות info@zero-candida.com