חיפוש מילות מפתח Out, שאלות מורכבות IN. כך ה-AI הופך את הרגלי החיפוש החדשים ליתרון תחרותי עבור מפרסמים
עידן החיפושים הפשוטים נגמר. משתמשים כבר לא מחפשים "מסעדות בברלין" אלא שואלים שאלות מורכבות עם מרכיבים ספציפיים. בעזרת הבינה המלאכותית, Google יודעת להבין לא רק מה מחפשים, אלא למה - והמפרסמים שמאמצים כלים מבוססי AI, ביניהם המותגים העולמיים המובילים, רושמים 27% יותר המרות. "בעידן החדש של החיפוש, אנחנו מאפשרים להגיב לעולם ששואל הכול", מסביר גוראו בהאיה, סגן נשיא ב-Google Ads
האם עברנו את שלב שאלות החיפוש הפשוטות ב-Google? גוראו בהאיה, סגן נשיא ב-Google Ads, אומר כי "הסקרנות האנושית לא יודעת גבול, והיא מובילה לשאלות מורכבות ורב-ממדיות יותר מאי פעם". אם בעבר, טיול לעיר חדשה היה מתחיל בחיפוש של 'דברים לעשות בברלין', "היום, אנחנו רואים אנשים שואלים שאלות הרבה יותר מורכבות ובעלות דקויות ספציפיות, כמו: 'תציע לי מסעדות בברלין עם אפשרויות צמחוניות, שיהיו פתוחות מאוחר ויתאימו לקבוצות, עם שירות מעולה ואווירה מקומית'." אנחנו כבר לא מחפשים רק מידע, אלא מתכננים, משווים ופותרים בעיות באמצעות שאלת חיפוש אחת מורכבת.
להבין את הכוונה הנסתרת מאחורי החיפוש
״החיפוש העשיר של היום מספק הרבה יותר הקשר בהשוואה למה שמונח החיפוש הפשוט יכול היה לספק אי פעם", אומר בהאיה. לדבריו, למשווקים יש הזדמנות לעבור מלהבין מה אדם מחפש ללהבין את ה"למה" מאחורי שאלת החיפוש. "כאן AI הופך להיות הכרחי ועוזר לנו להבין את הכוונה המדויקת שמאחורי החיפוש", מסביר בהאיה. "לדוגמה, שאלת חיפוש כמו 'איך להעלות כלבים קטנים לטיסה' היא לא מונח חיפוש מפורש בעולמות האי-קומרס, אבל ה-AI יכול לצפות צורך מסחרי פוטנציאלי – כמו רכישת מנשא מתאים לטיסה".
מפרסמים שיתקדמו מעבר לכלי הפרסום המסורתיים, המבוססים על מילות מפתח סטטיות שנבחרו ידנית, יוכלו לקחת חלק בשיחה הדינמית החדשה עם מנוע החיפוש, שמתפתחת ברגעים שבהם אנשים מגלים ומקבלים החלטות.
מול החיפוש של העידן החדש- פתרונות AI מתקדמים למפרסמים
כדי לעזור למפרסמים ליהנות מההזדמנויות החדשות בחיפוש, Google השיקה פתרונות AI מתקדמים, כדי לפגוש לקוחות ברגעים החשובים, מרגע הגילוי עד רגע ההחלטה. קמפיינים מבוססי AI נועדו לפעול במציאות חדשה זו, שבה הכוונה חשובה לעיתים יותר ממילות המפתח והרלוונטיות מותאמת בזמן אמת.
אימוץ כלי פרסום מבוססי AI הוא דרך חיונית להבטיח שהמודעות של העסק יופיעו בממשקי החיפוש המתקדמים של Google כמו AI Overviews (סקירות AI) ו-AI Mode (מצב AI), שמציגים את עתיד האינטראקציה עם המשתמשים (כרגע זמין בארה"ב).
לדוגמה, קמפיין מסוג AI Max for Search הוא 'שדרוג בכפתור אחד' (one-click power-up). הוא עוזר למפרסמים למצוא לקוחות חדשים בזכות הבנה של הכוונה שלהם, לא רק של מה שהם מקלידים, (זמין בגרסת בטא), מרחיב את החשיפה ומאתר חיפושים רלוונטיים שעדיין לא נוצלו. לאחר מכן, הוא מתאים את תוכן המודעה ואת דף הנחיתה כך שיתאימו בצורה מושלמת לאותו רגע מדויק.
הנתונים מאחורי השינוי: וולוו והגידול בהמרות
בהאיה מציג את המקרה של וולוו בתור דוגמה מהתקופה האחרונה. "דמיינו שמישהו מחפש ב-Google 'רכב שטח חשמלי למשפחה גדולה'". מותג כמו וולוו אולי לא הזין ידנית מילת מפתח ספציפית כזו לקמפיין החיפוש, "אבל בעזרת AI, המערכת מבינה את כוונת המשתמש. היא למדה מאתר האינטרנט של וולוו ומנכסי הקריאייטיב של המותג שרכבי וולוו מתאימים מאוד לחיפוש הזה. בהתאם, תוצג מודעה מותאמת עם כותרת שנוצרה בזמן אמת, כמו 'רכב שטח חשמלי 7 מושבים', בדיוק ברגע שהלקוח מחפש".
התוצאות מדברות בעד עצמן: מפרסמים המאמצים את הקמפיינים החדשים מבוססי הבינה המלאכותית רושמים 27% יותר המרות בעלות דומה להמרה (CPA) או בהחזר דומה על הוצאות פרסום (ROAS), בהשוואה לקמפיינים המשתמשים בעיקר בהתאמה מדויקת או התאמה רחבה. "בעידן החדש של החיפוש, אנחנו מאפשרים להגיב לעולם ששואל הכול. ועם המודעות מבוססות ה-AI של Google, המותג יכול להיות חלק מהתשובות שאנשים מחפשים", מסביר בהאיה.
הפכו את מהפכת ה-AI ליתרון תחרותי
שילוב כלי פרסום מבוססי AI באסטרטגיית השיווק וב-Google Search הוא לא רק שדרוג לקמפיין - זו הזדמנות אסטרטגית למותג. בעידן שבו החיפוש הוא שיחה דינמית, מה שחשוב הוא הוא להעביר מסרים מדויקים, מותאמים אישית ורלוונטיים בזמן אמת, בכל רגע ובכל פלטפורמה. "באמצעות אימוץ אסטרגיות שיווק חדשות ופתרונות פרסום מבוססי AI, אתם לא רק מייעלים את הקמפיינים שלכם – אתם מציבים את המותג בחזית עידן החיפוש החדש, ומבטיחים שתשומת הלב הצרכנית תתורגם לצמיחה עסקית משמעותית", מסכם בהאיה. המותגים שיאמצו את ה-AI היום, יובילו את השוק מחר.
גרסא של כתבה זו פורסמה לראשונה בבלוג Think with Google





























