סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

מהן ההשלכות הצפויות של מגבלת האשראי בחשיפה לנדל"ן בקרב הבנקים?

עו"ד גלעד ברון, שותף מייסד, ברון ושות' - משרד עורכי דין המתמחה בתחום המקרקעין, אומר כי לדעתו אין מקום להיסטריה בעקבות השינויים האחרונים. עם זאת, חלק מהיזמים נוקטים משנה זהירות ומחשבים מסלול מחדש


על רקע הכותרות של 'מחנק האשראי' בהיקפי האשראי לנדל"ן מצד הבנקים, אומר עו"ד גלעד ברון, שותף מייסד, ברון ושות' - משרד עורכי דין המתמחה בתחום המקרקעין כי לאחר תקופה של היקפי מימון גדולים, נוצרה מעין מצוקה בהיקפי האשראי, אך אין סיבה להיסטריה. לדבריו, שוק המימון משוכלל מאוד וקיימות אלטרנטיבות של אשראי חוץ בנקאי וגופים גדולים ומקצועיים מאוד בעולם המימון, אשר מממנים פרויקטים למגורים, פינוי בינוי ועוד. בנוסף, גם הבנקים ממשיכים לשחק תפקיד בעקבות היקפי אשראי ששוחררו והופכים לאשראי זמין.
עו"ד ברון מדגיש כי עולם האשראי מושפע מאינספור פרמטרים, וכי ברגע שהיצע האשראי נמוך יותר, מחירי האשראי עולים, במיוחד על רקע העלייה בריבית הכללית. לדבריו, רכיב המימון בפרויקט נדל"ן הוא משמעותי, ולכן מחירי הנדל"ן נמצאים בעלייה חדה בתקופה האחרונה. לדבריו, עדיין לא תם עידן היזמים הקטנים, וכי לעולם המימון יש כלים להתמודד עם צרכים שונים ודינמיקה שונה של חברות.
בנוסף, עו"ד ברון מספר כי בניגוד לתקופה שעד לפני 2-3 חודשים, אז נלחמו יזמים על כל פיסת קרקע, היום חברות נוקטות משנה זהירות ועושות חישוב מחדש למסלול. בכל הנוגע למחירי הקרקע, בכל פרויקט יזמי החברה מבצעת ניתוח רגישות עם פרמטרים שונים, חלקם נוגעים לעלויות, בדומה לבנקים ולגורמי גוף המימון האחרים, כך שאין סיבה לחשוש מלקיחת סיכונים מיותרים. מהן ההשלכות הצפויות של מגבלת האשראי על שוק הנדל"ן? הצטרפו אלינו.