סגור

מגמה: ההייטק עובר לקמפוסים ונפרד ממגדלי המשרדים המסורתיים

בעקבות מיקרוסופט, גוגל ופייסבוק, גם בישראל חברות ההייטק המובילות נוטשות את מגדלי המשרדים ומעבירות את פעילותן לקמפוסים ענקיים ומושקעים. רשת מתחמי העבודה MIXER מצטרפת לרשימה ופותחת מתחם בקמפוס אמדוקס החדש ברעננה, לחברות שמעוניינות לשדרג עצמן לסביבת עבודה איכותית ומפנקת.

קמפוסים הם כבר יותר מטרנד, אלא הופכים במהרה לסטנדרט החדש של עובדי ההייטק. אין כמעט ענקית טכנולוגית שלא הקימה לעצמה בשנים האחרונות קמפוס חדשני ומעוצב. בעולם ראינו את הקמפוסים המדהימים של גוגל, אפל, פייסבוק ואמזון, וכאן בישראל אוכלסו לאחרונה הקמפוס של מיקרוסופט בהרצליה, קמפוס WIX בצומת גלילות והקמפוס החדש של אמדוקס בצפון רעננה.
הקטע של הקמפוסים הוא לאכלס את כל העובדים במקום אחד שמכיל בתוכו את כל צרכי החברה ממשרדים מאובזרים, חללי ישיבות, אולמות כנסים – אבל זו רק ההתחלה. בקמפוסים העובדים נהנים מסביבת עבודה מעולה עם כל הפינוקים שרק חלמו עליהם: פארקים ירוקים, מרפסות ענק וגינות מטופחות, אזורי פנאי ומנוחה, חדרי משחק, חדרי מוזיקה, חדרי כושר ויוגה, פינות קונספט, מגרשי ספורט, חנויות נוחות, גני ילדים ועוד שירותים שונים ומגוונים. אחת מנקודות החוזקה בקמפוסים הוא הנושא הקולינרי, כשעל ההסעדה אחראים לא פעם שפים מפורסמים כמו חיים כהן, אסף גרניט, מושיק רוט ועוד שמות מוכרים.
2 צפייה בגלריה
חברות ההייטק נוטשות את מגדלי המשרדים ומעבירות את פעילותן לקמפוסים
חברות ההייטק נוטשות את מגדלי המשרדים ומעבירות את פעילותן לקמפוסים
חברות ההייטק נוטשות את מגדלי המשרדים ומעבירות את פעילותן לקמפוסים
(שי אפשטיין)
יותר חברות עוזבות את המגדלים ועוברות לקמפוסים
מה מושך את חברות ההייטק לעזוב את מגדלי המשרדים המסורתיים ולהעתיק מקומן לקמפוסים?
סיבה עיקרית היא שהקמפוס מאחד לתוכו את המטה הניהולי וכל זרועות הפעילות של הארגון, שעד היום היו בדרך כלל מפוזרים באתרים שונים או במספר מבנים. במשרדים של היום, ממש לא מספיק להציע רק עמדות עבודה (בשביל זה אין סיבה להגיע למשרד) והדגש הוא על חוויית עבודה יוצאת דופן, שטחים משותפים נדיבים ומפגש בלתי אמצעי בין הצוותים השונים. כשאלפי או מאות עובדים מגיעים לקמפוס, פוגשים אחד את השני ונמצאים פיזית קרובים, זה כמובן מחזק את תחושת האחדות והנאמנות לארגון ומשפר את יעילות העבודה.
רגע, ומה לגבי חברות שלא מונות מאות ואלפי עובדים? האם חברות של 100, 50 אפילו 10 עובדים שלא רוצות להישאר תקועות במגדלים מצד אחד, אבל לא יכולות לבנות לעצמן קמפוס ייעודי, עדיין יכולות ליהנות מכל הטוב הזה? התשובה היא כן וזה מתאפשר הודות ל-MIXER שמנהלת בניין שלם ועצמאי מתוך ארבעת המבנים המרשימים בקמפוס החדש של אמדוקס ברעננה. הודות לצעד התקדימי הזה, מהיום, ההיצע הרחב והמפנק של שירותי קמפוס מגיע גם לחברות נוספות ששואפות להתקדם לדבר הבא ולהציע סביבת עבודה מעולה לעובדים.
MIXER רעננה משנה את תפיסת העבודה
MIXER המוכרת בתור רשת מתחמי העבודה מהגדולות בישראל מנהלת כ-40,000 מ"ר של נכסים במיקומים ייחודיים בארץ, הכוללים בין השאר את MIXER Herzliya בהרצליה הילס, MIXER House במרכז הירידים אקספו ת"א, MIXER City Garden בסמוך לכיכר רבין ו- IMed TLV הממוקם באיכילוב ומיועד לסטארטאפים מתחום החדשנות הרפואית.
כניסתה של MIXER לאחד מארבעת בנייני הקמפוס של אמדוקס ברעננה היא קפיצת מדרגה בתפיסת העבודה והתרבות הארגונית של חברות ההייטק בישראל, כאשר ההתמקדות היא בקהילה של יזמים, סטארט-אפים וחברות בינוניות וגדולות. יש הרבה יתרונות לעבוד מתוך קמפוס, ביחס למגדלי משרדים רגילים, מהסטנדרט התכנוני הגבוה, דרך המרחבים הירוקים, רמת עיצוב המשרדים ועד לרשימה אינסופית של שירותים, גודיז ופינוקים שהעובדים נהנים מהם. כי הרי ידוע שעובד שנהנה במקום העבודה הוא עובד שמפיק הרבה יותר ונשאר לאורך זמן בחברה.
קולינריה יוצאת דופן ורשימה ארוכה של גודיז
MIXER רעננה ממוקם באחד הקמפוסים הגדולים והמרהיבים בישראל, באזור ההייטק המבוקש בצפון רעננה. מה שמיוחד בלוקיישן הוא ללא ספק הסביבה הירוקה, הטבעית והעשירה הפרושה מכל עבר.
במקום להיות דחוס כל היום במגדל אפרורי שמוקף בעוד מגדלים, מי שיעבוד בקמפוס יוכל להביט מהחלון לנוף פתוח ופנורמי של עצים ופרדסים ירוקים ולהנות מאוויר צלול ושמיים תכולים. עם נוף ומרחבים שכאלו כיף להגיע לעבודה, ואם כבר להגיע אז כמו מלכות ומלכים – כשהעובדים יוכלו להשתמש בשירות שאטלים והסעות חכמות, ממש כמו בקמפוס של מיקרוסופט. כך ניתן לבחור אם להגיע עם רכב, תחבורה ציבורית או ליהנות משירות השאטלים, בלי לסבול מהפקקים המעיקים של תל-אביב והרצליה, תוך כדי צמצום מספר הרכבים בכביש ושמירה על הסביבה.
גם בצד הקולינרי החליטו להשקיע מעל ומעבר. על ההסעדה והאוכל אחראי לא אחר מאשר השף מושיק רוט שמחזיק בשני כוכבי מישלן. לעובדים מצפה מתחם אוכל עצום שכולל תשע מסעדות במגוון סגנונות – איטלקי, אסייתי, המבורגרים, דגים, טבעוני, בייקרי, ארוחות בוקר ועוד. דרך אגב, ניתן יהיה גם לרכוש אוכל הביתה ברמה ובאיכות של מושיק רוט. בנו זה מעורר תיאבון לעבוד.
סטנדרט בניה גבוה שהופך את העבודה לחוויה
ראוי לציין את המבנה עצמו שלא דומה לאף מבנה אחר בארץ, ברמה ובתכנון. MIXER רעננה משתרע על שטח נרחב של כ-7,200 מ״ר על פני 3 קומות, בסטנדרט בנייה ירוקה הגבוה ביותר AAA LEED GOLD. לדוגמה החלונות בעלי מערכת זיגוג ייחודית המאפשרת זרימת אוויר איטית בתוכם, שמצננת את החללים הפנימיים. מי שנוהג לעבוד במגדלי זכוכית ובטון מכיר את התופעה הלא סימפטית שמגיעים בבוקר והמשרד מרגיש כמו חממה, אז כאן זה לא קיים. המשרדים גם מבודדים מבחינה אקוסטית מהמשרדים הסמוכים, מה שמבטיח סביבת עבודה שקטה, פרטית ונעימה.
2 צפייה בגלריה
קולינריה יוצאת דופן ורשימה ארוכה של גודיז
קולינריה יוצאת דופן ורשימה ארוכה של גודיז
קולינריה יוצאת דופן ורשימה ארוכה של גודיז
(גלית דויטש )
בקומת הכניסה מקבל את פני העובדים לאונג' עצום מימדים תוסס ושוקק חיים, שמזכיר את האווירה של מלונות בוטיק מובילים בעולם. פינות ישיבה מפנקות שפזורות בחלל, לצד עמדת בריסטה המציעה קפה קלוי טרי ואיכותי, מספקות לעובדי הקמפוס מקום אידיאלי להתאוורר במהלך יום העבודה או לקיים פגישת עסקים מחוץ למשרד. לטובת אירועים יותר גדולים ומרשימים כמו כנס משקיעים, האקתון או הרמת כוסית לחג, מציעים ב-MIXER רעננה אודיטוריום מפואר המכיל 350 איש, שיושב בתוך הקמפוס. עוד יתרון, בגלל שהבניין רק בן 3 קומות עם חניון צמוד שחלקו במפלס הרחוב, זה מקצר משמעותית את זמני ההליכה והניידות בתוך המבנה. להבדיל מעבודה במגדל משרדים, בקמפוס כבר לא תצטרכו להמתין למעלית דקות ארוכות בסוף יום עבודה, כשאתם מנסים להגיע מקומה 27 לרכב שלכם שחונה בקומה מינוס 5 .
שיקולים כלכליים שרלוונטיים להתייעלות ארגונית
חשוב לומר שלעבודה בקמפוס, מעבר לאיכות העבודה הבלתי מתפשרת והאווירה המפנקת והעוטפת לעובדים, קיים גם יתרון כלכלי. אם פעם חברות היו סוגרות חוזים על קומות או חצאי קומות במגדלים לטווח של 5 או 10 שנים קדימה, היום אנו חיים בתקופה שמנהלים מעדיפים התקשרויות קצרות יותר, ומודולריות וגמישות גבוהים יותר. MIXER רעננה הוא פתרון אידיאלי בכך שחברות יכולות להתמקם בחלל המותאם לצרכים העכשוויים עם אופציה עתידית לגדול או לקטון, בהתאם לצרכים המשתנים ולהתייעלות ארגונית.
האם הקמפוסים יחליפו לחלוטין את מקומם של מגדלי המשרדים? ככל הנראה מדובר בתהליך שייקח שנים, אך המגמה הולכת וצוברת תאוצה. ככל שיקומו בארץ יותר קמפוסים כמו MIXER רעננה, יותר ויותר חברות יעדיפו לעבור אליהם ולהנות מהיתרונות הרבים של סביבת עבודה חדשנית ומפנקת, שרק קמפוס ברמה כזאת יכול להציע.