סגור

"מבריחים" את הכסף מישראל? איפה תמצאו לו בית טוב

בשבועות האחרונים הולכים ומצטברים הדיווחים בתקשורת על בריחת הון משמעותית מישראל, זאת לנוכח חוסר היציבות הפוליטית, ובצל קידום תכנית הרפורמה המשפטית על ידי הממשלה החדשה, הזוכה לביקורת נוקבת ולאזהרות באשר להשלכותיה הפיננסיות גם מצד דמויות בכירות בצמרת הכלכלית, מהארץ ומעבר לים.

דיווחים של ראשי הבנקים כי הכסף יוצא מישראל בקצב של פי עשר מזמנים אחרים רק מתדלקים את הבערה ומגבירים את הסחף, ואלו הצטרפו להתראות על משיכת פיקדונות, התעניינות גוברת בפתיחת חשבונות בחו"ל, המרת שקלים לדולרים, ובריחה משמעותית ממשחק רווי אדרנלין במניות ישראליות. בנוסף, המשקיעים המוסדיים שנחשבו במשברים קודמים ל"ידיים החזקות" שרואים בתקופות של ירידות הזדמנות ומגדילים חשיפה תודות לאופק השקעה ארוך טווח, מנתבים כעת את הכסף לחו"ל בגלל אינטרס לפיזור סיכונים מחושב. בתי השקעות מדווחים אף הם שמספר הלקוחות שפונים בנושא פתיחת חשבון השקעות בחו"ל זינק פי ארבעה בחודש האחרון, ונדמה שמגמה זו לא תדעך ואף תתעצם לפחות עד לשוך הסערה הפוליטית המקומית, ובתלות בכיוון ובתוצאות שלה. אז לאן כדאי למשקיעים המתלבטים "לברוח" והיכן ימצאו חוף מבטחים יציב באמת בתקופה הפיננסית הסוערת?
2 צפייה בגלריה
גרף
גרף
גרף
(שאטרסטוק)
הדולר- המטבע היציב בעולם
בניגוד להנחה שמשקיעים שמרנים צריכים להישאר בגבולות הגזרה של השקעות בישראל, הרי שמי שיוצא מאזור הנוחות והקיבעון למעשה מנהל את הסיכונים בצורה מיטבית ומחושבת לא פחות. בהקשר זה, אחד מיתרונות העולם הגלובאלי הוא האפשרות לפזר את ההשקעות על פני הגלובוס, כצעד חשוב וחיוני בניהול סיכונים. תהיה זו השקעה בנדל"ן ביוון או בפורטוגל, העולם פתוח בפני המשקיעים בסדרי גודל כפי שלא היה בעבר. עם זאת, בתקופות של חוסר יציבות מקומית או עולמית, יש סחף של מעבר להשקעה בדולרים, פשוט מכיוון שהדולר הוא המטבע הכי יציב בעולם. בראיה הוליסטית, בתקופה הנוכחית הסובלת עדיין מגלי הדף של מגיפת הקורונה, אינפלציה חוצת מדינות, מיתון אפשרי שאורב מעבר לפינה ואי וודאות רבה, הדולר, ממש כמו הזהב, מהווה מקום מפלט. אף שמטבע השקל המקומי נחשב ליציב וחזק בהרבה ממרבית האלטרנטיבות ברחבי העולם, הרי שתקופות כמו זו שחווים המשקיעים כעת ממחישות מדוע מטבע הדולר האמריקני מהווה עדיין עוגן אמיתי של יציבות על פני מים כלכליים סוערים. עבור משקיעים בכל סדרי הגודל המטבע בו מתבצעות העסקאות הוא לא סתם מטבע לשון, אלא גורם בעל משקל משמעותי כשבאים לבחון את כדאיות ההשקעה, ההזדמנויות והסיכונים שגלומים בה. הדולר האמריקאי הוא המטבע השולט בעולם וימשיך בהתאם לכל התחזיות להיות המטבע השולט והדומיננטי גם בעשורים הקרובים.
2 צפייה בגלריה
קבוצת CityR - חברה יזמית אמריקאית להשקעות נדל״ן
קבוצת CityR - חברה יזמית אמריקאית להשקעות נדל״ן
קבוצת CityR - חברה יזמית אמריקאית להשקעות נדל״ן
(CITYR)
השקעה עם תשתית מוצקה- בלי ספקולציות
השקעה בתשתיות בארה"ב מוכיחה את עצמה בשנים האחרונות כאפיק השקעות אלטרנטיבי בעל פוטנציאל משמעותי, ללא תלות בתנודות פוליטיות כאלו או אחרות המהוות רעשי רקע. זאת מכיוון שבהקשרים הכלכליים, שתי המפלגות שעשויות לאחוז בשלטון בארה"ב- הדמוקרטית והרפובליקנית כאחת, הן דמוקרטיות וקפיטליסטיות במהותן ורואות בעידוד השקעות ומשיכת השקעות זרות לגבולותיה של אמריקה הגדולה כנושא בעל חשיבות רבה. מבחינה זו, בחירות או חילופי שלטון בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות משאירות את המשקיעים במצב דומה, בבחינת "מה שהיה - הוא שיהיה". סגמנט פיתוח התשתיות נהנה בארה"ב מרוח גבית מצד הממשל, הקשוב לצרכים העולים מהשטח, ורואה בהשקעות נרחבות בפיתוח תשתיות כיעד בעל חשיבות לאומית. האינטרס המשותף של הרשויות המקומיות, היזמים והמשקיעים בא לידי ביטוי בקצב קידום הפרויקטים בשטח ובסביבת עבודה נגישה ונוחה עבור משקיעים. השקעה בפיתוח תשתיות הוא תחום השקעות פחות מוכר לרוב השחקנים הפועלים בזירה המקומית. התקופה הפוליטית והכלכלית הייחודית בה אנו מצויים, המצביעה על שטף הון שזורם חד-סיטרית החוצה ומחפש אפיקים מתאימים, היא הזדמנות לחשב מסלול השקעות מחדש: למצוא עיר מקלט עם תשתית מוצקה.
על Cityr Group: קבוצת CityR היא חברה יזמית אמריקאית- להשקעות נדל״ן שמשרדיה בארה״ב ובישראל. הקבוצה פועלת בארה"ב בשני סגמנטים מרכזיים: בתחום המולטי-פמילי- מתחמים של דיור להשכרה, ותחת פעילות מותג Maple בתחום התשתיות ויזום שכונות חכמות למגורים. הקבוצה, בהובלת היזמים אורי פריש ורועי מרציאנו פועלת מול משקיעים כשירים וקרנות השקעה בישראל, ארה״ב ומקסיקו. כמנכ"לית החברה בישראל משמשת יוליה כץ.
מאת אורי פריש ורועי מרציאנו, יזמים-מייסדים ובעלים CITYR GROUP