סגור
מלחמת עזה עשן מיתמר אחרי פגיעת טיל של חיזבאללה ב צפון 23.11.23
פגיעת טיל של חיזבאללה בצפון. התוכנית מקובלת על כל הרשויות בצפון (צילום: jalaa marey / AFP)

יישובי קו העימות נגד הממשלה: "בעוטף עזה הם מקבלים פתרונות, אנחנו מקבלים כטב"מים וטילים"

לאחר ישיבת ועדת חוץ וביטחון בה דנו על כישלון הממשלה במיגון יישובי הצפון, הודיע משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר וראש פורום ישובי קו העימות על התנתקות מוסכמת מהממשלה, מקרית שמונה ועד נהריה: "נתניהו נפגש איתנו לפני 5 חודשים ואמר שתוך 10 ימים יש תוכנית. העסקים מתים, החקלאות מתה, הצפון הופך לריק. אפילו התנים הפסיקו לילל"

בהמשך לישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת שהתקיימה אתמול ודנה בכישלון המדינה במיגון ישובי הצפון, הודיע הבוקר משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום ישובי העימות, על התנתקות של ישובי הצפון, רצועה ברוחב של כ-9 ק"מ מהגבול, מקרית שמונה ועד נהריה, מהממשלה.
עוד לא ברור מה זה אומר ודוידוביץ נמנע מלפרט, אך הוא מדגיש ש"אני מייצג אנשים שדעותיהם הפוליטיות לא בהכרח חופפות לשלי, אבל גישתי מקובלת על כל הרשויות בצפון".
לדבריו: "אנחנו נמצאים כבר 7 חודשים בקונסטלציה שבה אין לנו כלום, אבל, אין ביקום מושג כזה של ואקום. בעוטף עזה הם מקבלים פתרונות ותוכניות. ואנחנו, מקבלים מדי יום רחפנים, כתב"מים, קטיושות, רקטות, טילי נ"ט ואמירות נבובות וחלולות על הסדר מדיני ועל זה שהמדינה יודעת כביכול להכות בחיזבאללה. התחושה היא שאנחנו נמצאים במציאות רבודה".
עוד הוא מוסיף: "יש חבל ארץ מפונה והם מדברים על הסדר מדיני. אני לא מבין איך מחזירים משפחות צעירות לבתים כישורים על הבתים, העסקים מתים, החקלאות מתה ואין שום פתרונות. בהתחלה הסכמנו עם זה שהדבר הבהול ביותר זה להחזיר את החטופים ולפתור את הקונפליקט מול החמאס. אבל, כלום לא קורה. כשמדברים איתנו עכשיו על זה שהילדים לא חיזרו למקומות האורגנים שלהם ב-1.9.24, אנחנו מבינים שאין שום פתרון".
"ב-23.1.24, בכורזים, היתה הפעם האחרונה שבה רה"מ נתניהו נפגש איתנו הוא אמר אז, ואני מצטט אותו, שיש בכוונת הממשלה לתת לנו, בתוך 10 ימים, תוכנית חדשה לצפון. עברו 5 חודשים ואין תוכנית, ובינתיים, הצפון הופך לריק. אפילו התנים, שפעם היו מייללים פה הפסיקו. אין להם יותר מה לאכול. אין מי שמייצר את מחזוריות החיים".

1 צפייה בגלריה
משה דוידוביץ' ראש המועצה האזורית מטה אשר וראש פורום ישובי קו העימות
משה דוידוביץ' ראש המועצה האזורית מטה אשר וראש פורום ישובי קו העימות
משה דוידוביץ' ראש המועצה האזורית מטה אשר וראש פורום ישובי קו העימות
(צילום: דני צחורי)
כאמור, דוידוביץ מצהיר אך נמנע מלהבהיר מה כוונת ראשי הישובים לעשות: "אני לא אגיד מה נעשה כי ההחלטה שלנו היא לייצר הפתעה. אני לא יודע אם באמת נצליח לגרום לממשלה הניפקדת הזאת להתעורר, אבל בטוח שנייצר גל תהודה רב משמעי. בכוונתנו לייצר פעולה אקטיבית שתבהיר לממשלה שכמו שהיא התנתקה מאיתנו, אנחנו נתנתק ממנה". הוא מבין היטב שהבעיה הבטחונית מורכבת ואומר: "אם היה לשלטון המקומי צבא, יכול להיות שהיינו עושים פעולה צבאית".