סגור
סניף דואר ישראל ב ירושלים
סניף דואר ישראל בירושלים (צילום: גיל נחושתן)

בלעדי
מילגם זכתה במכרז הדואר: תרכוש את החברה ב-461 מיליון שקל

החברה שבבעלות האחים שי וגיל וייל התמודדה בקבוצה אחת יחד עם חברת הביטוח הפניקס (20%) וחברת הממתקים ליימן שליסל (15%). לדואר, שמעסיק 4,100 עובדים, הסכמי עבודה קשיחים וחובות של כ-440 מיליון שקל

קבוצת מילגם זכתה במכרז להפרטת הדואר תמורת 461 מיליון שקל. עם קבלת האישורים הרגולטוריים, תגיע לסיומה אחת ההפרטות הממושכות של המדינה. מילגם נוטלת על עצמה, יחד עם הפניקס וליימן שליסל, את חובות הדואר בסך 440 מיליון שקל - 280 מיליון שקל לבנקים ו-160 מיליון שקל נוספים לדואר הסיני.
מוקדם יותר היום פרסם כלכליסט כי מילגם וקבוצת רמי לוי ודלק הציעו 307 ו-305 מיליון שקל, בהתאמה. ואולם מאחר שההצעות היו נמוכות מאחת משתי הערכות השווי שהוגשו לרשות החברות, התקיימה התמחרות, שבמסגרתה העלתה מילגם את הצעתה ביותר מ-50%, והקדימה את קבוצת רמי לוי ודלק, שהצעתה המשופרת עמדה על 377 מיליון שקל בלבד.
מילגם שבבעלות האחים שי וגיל וייל התמודדה כאמור בקבוצה אחת יחד עם חברת הביטוח הפניקס (20%) וחברת הממתקים ליימן שליסל (15%). רמי לוי התמודד בקבוצה אחת עם דלק ישראל שבשליטת להב אל אר של אבי לוי ואורי מנצור וקבוצת דלק של יצחק תשובה (25%).
11 קבוצות נרשמו למכרז בשלב ההתחלתי אבל רק ארבע חתמו בשבוע שעבר על הסכמי המכר, ושתיים מהן, לפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג וארד של יעקב אנגל, החליטו שלא להגיש הצעות.
לדואר, שמעסיק 4,100 עובדים, הסכמי עבודה קשיחים וכאמור חובות של כ-440 מיליון שקל. כאמור, הרוכש יקח על עצמו גם את החוב. עם זאת הדואר הצליח לעבור השנה לרווחיות באמצעות תוכנית עבודה של המנכ"ל דוד לרון והיו"ר מישאל וקנין.
מקבוצת מילגם-הפניקס-לימן שליסל נמסר: "אנו מאמינים בחברת הדואר, בהנהלתה ובהון האנושי המרשים והמסור והעובדים שהובילו מהפכה של ממש בחברה בשנים האחרונות, והפכו אותה לארגון מקצועי ומודרני. כולנו מחויבים להביא את דואר ישראל להישגים חשובים נוספים, ולהניע תחרות במספר תחומים מרכזיים - בראשם תחום הבנקאות והפיננסים באמצעות בנק הדואר, וכן בתחום השילוח, המשלוחים והלוגיסטיקה".
ינקי קוינט, מ"מ יו"ר רשות החברות שהובילה את המכרז, מסר: "אני שמח לסיים הליך אותו התחלתי בשנת 2018. ההליך החשוב יתרום למשק הישראלי וישפר את השירות הניתן לאזרחי ישראל. כולי תקווה שכעת נמשיך להפריט חברות ממשלתיות נוספות".
מדוד לרון, מנכ"ל הדואר, נמסר: "הצלחת התהליך מהווה מפגן עוצמה למשק הישראלי בתקופת מלחמה ומעידה על אמון רב בחברה, בעובדיה ובפוטנציאל הגלום בתחומי הפעילות שלנו. כניסתה של קבוצת מילגם תביא ערך מוסף גבוה לדואר ישראל ויותר מכך לציבור הלקוחות שלנו. תהליך ההבראה וההפרטה התבצע בהצלחה יוצאת דופן ובלוח זמנים חסר תקדים. דואר ישראל תמשיך ביתר שאת להוביל למתן שירות טוב ומתקדם יותר ללקוחותינו".