סגור
לברון ג'יימס מציג נעל נייקי שלו בביקור בשנגחאי סין
לברון ג'יימס מציג נעל נייקי שלו בביקור בשנגחאי סין (צילום: You Fang/VCG/Getty Images)

סטף קרי ולברון ג'יימס ממשיכים להתחרות, אבל לא במגרש אלא בסין

השניים, מהכוכבים הגדולים של ה-NBA, חזרו לסין לראשונה מאז 2019 כדי לקדם את מותגי הנעליים שלהם, נייקי ואנדר ארמור, בשוק המגלגל 33 מיליארד דולר. זאת בשעה שהמותגים דיווחו על ירידה במכירות בסין לטובת מתחרים מקומיים בהובלת אנטה

היריבות בין סטף קרי ולברון ג'יימס נמשכת, אך הפעם הם לא מתחרים על אליפות ה-NBA, אלא על שוק נעלי הספורט הסיני המוערך בעשרות מיליארדי דולרים.
השניים, מהכוכבים הגדולים של הליגה, חזרו לסיבובי קידומי מכירות של מותגי הנעליים שלהם במדינה, לראשונה מ-2019, אז פרץ משבר פוליטי ששיבש את התוכניות של הליגה להתרחבות בסין, ואחריו הגיעו הקורונה והגבלות הנסיעות. ג'יימס מבקר בימים אלה בסין מטעם נייקי, בעוד שקרי היה במדינה רק לפני שבועיים לקדם את אנדר ארמור. שניהם נהנו מכבוד של מלכים ומהמוני מעריצים שהמתינו להם.
קרי מפרסם באינסטגרם את הביקור
הביקורים הללו הוכיחו את עצמם לאורך השנים. ג'יימס ביקר לראשונה בסין ב-2005 וב-14 השנים לאחר מכן שב אליה 13 פעמים. יש לשחקנים גם הרבה מה להרוויח מהמאמצים הללו: שוק ביגוד הספורט של סין מגלגל 60 מיליארד דולר בשנה, כך לפי נתונים שאספה חברת המחקר יורומוניטור אינטרנשיונל. נעלי הספורט לבדם מגלגלים 33 מיליארד דולר. אולם, המצב השתנה מאז 2019, וכיום חלק ניכר מהשוק נשלט בידי חברות מקומיות, בראשן אנטה כך ששובם של כוכבי הכדורסל לסין נועד בין השאר להפוך את המגמה הזו.
אנטה, שמעניקה חסות לשחקני הכדורסל קיירי אירווינג וקליי תומפסון, נהנתה בשנה שעברה מזינוק של 14% בהכנסות ל-9.9 מיליארד דולר, זאת בעוד שברבעון האחרון המכירות של נייקי בסין ירדו ב-13% ל-6.6 מיליארד דולר, ואילו ההכנסות של אנדר ארמר באזור אסיה והפסיפיק נפלו ב-14% ל-755 מיליון דולר.
לעומת זאת, אדידס הגרמנית, שמעניקה חסות לג'יימס הרדן מהלוס אנג'לס קליפרס, שביקר אף הוא בסין בחודש שעבר, דיווחה על עלייה של 8% במכירות בשנה שעברה ל-4.1 מיליארד דולר.