סגור
קוף משחק בכוח מחשבה נוירלינק Neuralink אלון מאסק
קוף משחק בכוח מחשבה בניסוי של ניוראלינק (צילום: youtube)

מאסק: תוך חצי שנה ניוראלינק תחל בניסויים בבני אדם

לפי רויטרס, מאסק כבר הצהיר בעבר על מועדים לתחילת הניסויים בשבב, שלטענת החברה יאפשר לבעלי מוגבלויות לנוע בחופשיות, אולם הם נדחו. יעד נוסף הוא השבת הראייה לבני אדם

אלון מאסק העריך כי שבב אלחוטי למוח שמפתחת החברה שלו ניוראלינק (Neuralink) יחל בניסויים קליניים בבני אדם בתוך שישה חודשים, זאת לאחר שהחברה כבר פספסה דדליינים קודמים שנקבעו על ידו, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
החברה מפתחת ממשקים לשבבים למוח שלפי הטענות יאפשרו לאנשים עם מוגבלויות לנוע בחופשיות ולתקשר. מאסק ציין אתמול (ד') כי היעד הוא גם שהשבב יחזיר לאנשים את הראייה.
ניוראלינק, הממוקמת באזור מפרץ סן פרנסיסקו וביוסטון, טקסס, ערכה בשנים האחרונות ניסויים על בעלי חיים כחלק מהליך קבלת אישור מנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) להתחיל בניסויים קליניים בבני אדם. "אנחנו רוצים להיות זהירים ביותר ובטוחים שזה יעבוד היטב לפני שנכניס מכשיר לתוך בן אדם", אמר מאסק בעדכון על ההתפתחויות בחברה. הוא ערך את המצגת במטה של ניוראלינק בפני קבוצה מצומצמת של מוזמנים, והאירוע נמשך קרוב לשלוש שעות. מאסק הדגיש בנאומו את המהירות שבה החברה מפתחת את המכשיר.
לפי מאסק, ניסויים הראשונים בבני אדם יתמקדו בהשבת ראייה ובאפשרת תנועה בשרירים באנשים עם מוגבלויות. "גם אם מישהו מעולם לא ראה, כלומר נולד עיוור, אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להשיב את הראייה", אמר.
במצגת הפומבית האחרונה שערכו בניוראלינק לפני למעלה משנה הציגו קוף שהחודר אליו שבב למוח ושיחק במשחק מחשב בעצמו.
מאסק, הקים את ניוראלינק ב-2016, והוא עומד גם בראש יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, חברה חקר החלל ספייס X ופלטפורמת המדיה החברתית טוויטר. הוא ידוע בהצבת יעדים שאפתניים במיוחד כמו יישוב מאדים.
אולם על אף השאיפות הגבוהות, בניורולינק לא עומדים בלוחות הזמנים שהציב. ב-2019 טען מאסק שהיעד הוא קבלת אישור הרגולטורים עד סוף 2020, ואילו בכנס שנערך בסוף 2021 אמר שהוא מקווה שהניסויים בבני אדם יתחילו השנה. לדברי עובדים בחברה, ניוראלינק גם מפספסת באופן קבוע תאריכי יעד פנימיים להשגת אישור ה-FDA. באוגוסט דווח כי מאסק פנה ליריבה Synchron לגבי השקעה פוטנציאלית לאחר שהביע תסכול מההתקדמות האיטית של העובדים שלו. Synchron קיבלה את האישור לניסויים בבני אדם ב-2021.