סגור
סיליקון ואלי בנק סן פרנסיסקו הבנק קרס SVB
סיליקון ואלי בנק (רויטרס)

הבנק המרכזי של אנגליה יפנה לביהמ"ש: להפסיק פעילות הזרוע הבריטית של SVB

לאחר שסיליקון ואלי בנק נסגר בארה"ב - גם בבריטניה מבקשים לנקוט צעדים נגדו; לפי הבנק המרכזי, "לזרוע הבריטית של SVB יש נוכחות מוגבלת במדינה"

הבנק המרכזי של אנגליה הודיע אמש כי הוא פועל להוציא צו בית משפט להפסקת הפעילות של הזרוע הבריטית של סיליקון ואלי בנק, זאת לאחר שהרגולטורים בארה"ב השתלטו אתמול על החברה האם SVB פייננשל גרופ, כך לפי דיווח באתר CNBC.
"לזרוע הבריטית של הבנק יש נוכחות מוגבלת בבריטניה ובלי פונקציות קריטיות התומכות במערכת הפיננסית. בתקופה הקרובה החברה תפסיק לבצע תשלומים או לקבל פקדונות", נמסר בהצהרה שפרסם הבנק המרכזי.
לפי החוקים החלים על הבנקים בבריטניה, חלק מבעלי הפקדונות זכאים לפיצוי של עד 85 אלף פאונד (102 אלף דולר) מהפקדונות שהפסידו, או 170 אלף פאונד על חשבונות משותפים. בבנק המרכזי הוסיפו כי נכסים נוספים ינוהלו על ידי המפרקים של הבנק וכל הכספים שיימצאו יועברו לנושים.
בסיליקון ואלי בריטניה מסרו ביום שישי כי הם ישות נפרדת עם דירקטוריון עצמאי המוגן מהחברה האם.
הרגולטורים בארה"ב השתלטו אתמול על SVB, בקריסה הגדולה ביותר של בנק מאז המשבר הפיננסי של 2008. הצניחה במחיר מניית SVB חלחלה גם למניות בנקים אחרים בארה"ב ובאירופה. לפי חישובים שערכו בסוכנות הידיעות רויטרס, ביומיים האחרונים הפסידו הבנקים האמריקאיים מעל 100 מיליארד דולר בשווי שוק, והבנקים האירופיים הפסידו 50 מיליארד דולר.