כבר לא שוקולד: הזינוק במחירי הקקאו משנה את המתכון של החטיפים הבריטיים המפורסמים
העלייה החדה במחירי הקקאו, שנגרמה בשל בצורות במערב אפריקה, אילצה את יצרנית החטיפים Pladis להחליף את הציפוי בחומרי גלם זולים יותר. בעקבות זאת, החטיפים האהובים מוגדרים כעת כבעלי "טעם שוקולדי" בלבד, ולא כחטיפי שוקולד אמיתיים
הזינוק החד במחירי הקקאו, שנגרם בשל בצורות במערב אפריקה, אילץ את יצרנית החטיפים Pladis להחליף את הציפוי בחומרי גלם זולים יותר. כתוצאה מכך, החטיפים האהובים מוגדרים כעת כבעלי "טעם שוקולדי" בלבד – ולא כחטיפי שוקולד אמיתיים.
עליית מחירי הקקאו הובילה לכך שהחטיפים הבריטים פינגווין וקלאב כבר לא מוגדרים כחטיפי שוקולד, כך לפי דיווח ב-BBC. מדובר בשני חטיפים של ביסקוויטים מצופים בשוקולד. אולם, היצרנית, Pladis עברה להשתמש ברכיבים אחרים במקום הקקאו היקר, ולכן חטיפי השוקולד הללו מוגדרים כעת כבעלי "טעם שוקולדי" בלבד.
בריטניה מייבאת פולי קקאו ממערב אפריקה, אך שינויי האקלים גרמו לבצורות חמורות שפגעו בייבול במדינות הייצור הגדולות כמו חוף השנהב וגאנה. בעקבות זאת, הצטמצם ההיצע, והמחירים עלו. "ביצענו השנה מספר שינויים לחטיפי פינגווין וקלאב, ואנחנו משתמשים עכשיו בציפוי בטעם שוקולד ולא בציפוי שוקולד", מסר דובר החברה, שבבעלותה גם מותגים כמו גודייבה וג'ייקובס. "בדיקות טעם בקרב הצרכנים הראו שהציפוי החדש הוא בעל אותו טעם מעולה כמו המקורי".
לנוכח המצב יצרני שוקולד רבים החלו לחסוך בעלויות על ידי הפחתת כמות רכיבי הקקאו, ומעבר לחלופות כמו שמן דקלים וחמאת שיאה. לפי הרגולציות בבריטניה, שוקולד חלב יוגדר ככזה אם הוא מורכב מ-20% מוצקי קקאו, זאת בעוד באיחוד האירופי הדרישה היא למינימום 25%. לפיכך, השינוי בהגדרה של פינגווין וקלאב פירושו כי החברה משתמשת בציפוי שלה ברכיבים שיש בהם פחות מ-20% קקאו. בדומה, קיטקט לבן כבר לא מוגדר בבריטניה ב"שוקולד לבן", בשל שיעור חמאת קקאו הנמוך מ-20%.
מחירי הקקאו אמנם ירדו לאחרונה בשיעור קל , אך זאת לאחר שלוש שנים של זינוק במחירים. "במהלך רוב חיי מחיר הקקאו עמד על סביבות 3,500 דולר לטונה", אמרה מומחית השוקולד אלכס הצ'ינסון. "בשנה האחרונה הוא עלה ל-11,500 דולר לטונה".































