סגור

בתו הטרסנג'נדרית של אלון מאסק שינתה את שמה וניתקה כל קשר עם אביה

בתו של מייסד טסלה הגישה בקשה לשינוי שמה בהתאם לזהות המגדרית החדשה שלה ומכיוון שאינה רוצה קשר לאביה. לא ידוע ממה נובע הריב בין השניים - האם בשל תמיכת האב במפלגה הרפובליקנית שתגביל את זכויות הטרנסג'נדרים בארה"ב?

בתו הטרנסג'נדרית של אלון מאסק הגישה בקשה לשנות את שמה בהתאם לזהות המגדרית החדשה שלה ומכיוון "שאיני גרה יותר או מעוניינת להיות קשורה לאבי הביולוגי בכל דרך או צורה", כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. הבקשה לשינוי השם ולהוצאת תעודת לידה חדשה שישקפו את הזהות המגדרית החדשה שלה הוגשה באפריל בבית המשפט בסנטה מוניקה.
לבת, שנקראה בעברה חאבייר אלכסנדר מאסק, מלאו לאחרונה 18. היא ביקשה מבית המשפט לשנות את ההגדרה המגדרית שלה מזכר לנקבה ולרשום את השם החדש שלה. לפי הדיווחים, השם החדש הוא וויויאן ג'נה וילסון. לא ידוע בשלב זה ממה נובע הריב בין הבת ומאסק, המנכ"ל של טסלה וספייס X, שהגיש לאחרונה הצעת רכש בגובה 44 מיליארד דולר לטוויטר.
וויויאן היא אחת מחמשת הילדים המשותפים של מאסק ואשתו לשעבר ג'סטין ווילסון. השניים נישאו בינואר 2000. שנתיים לאחר מכן בתם התינוקת מתה ממוות בעריסה בגיל 10 שבועות בלבד. לוויויאן אח תאום בשם גריפין, והם נולדו באפריל 2004. יש להם עוד שלושה אחים שנולדו ב-2006 – קאי, סקסון ודמיאן. בני הזוג התגרשו ב-2008 וחלקו משמורת על הילדים. למאסק שני ילדים נוספים עם הזמרת גריימס, שזכו בשמות ייחודיים ביותר: X AE A-XII, בן השנתיים ובת בשם Exa Dark Sideræl, שנולדה בדצמבר האחרון.
לא התקבלה תגובה מנציגיו שלמאסק או טסלה.
מאסק הכריז בחודש שעבר על תמיכתו במפלגה הרפובליקנית, שרבים מחבריה תומכים בחקיקה שתגביל את זכויות הטרנסג'נדרים במדינות רבות ברחבי ארה"ב.