סגור
רון פרלמן רבלון
רון פרלמן. "הכל עמד למכירה" (צילום: Chris Goodney/Bloomberg)

החובות הצטברו: רון פרלמן מכר יצירות אמנות בשווי של קרוב למיליארד דולר

הבעלים לשעבר של חברת הקוסמטיקה רבלון, שאף נחשב בעבר לאדם העשיר בארה"ב, נאלץ למכור את 71 יצירות האמנות של אמנים מפורסמים כמו פיקאסו, וורהול ופולוק, כדי לשלם חובות שעמדו על 910 מיליון דולר, זאת לאחר שמניית רבלון ששימשה כערבות צנחה בתחילת המגפה

רון פרלמן, לשעבר הבעלים של רבלון, מכר יצירות אמנות בשווי של קרוב למיליארד דולר, זאת לאחר שמניות חברת הקוסמטיקה שבהן השתמש כערבות, צנחו והלווים דרשו את התשלומים, כך עולה ממסמכים שהוגשו לבית המשפט ונחשפו לאחרונה.
רשימת היצירות שנמכרו כוללת את מיטב האמנים של המאה ה-20, ביניהם אנדי וורהול, ג'קסון פולוק, אלברטו ג'קומטי, רוי ליכטנשטיין, אגון שילה, פבלו פיקאסו וז'אן מישל בסקייה.
פרלמן, שבעבר התהדר בתואר האדם העשיר ביותר בארה"ב, מכר בשנים האחרונות את יצירות האמרנות שלו לאחר שהעסקים שלו נקלעו לצרות. הרשימה המפורטת התפרסמה במסגרת תביעת ביטוח מתמשכת, וזו הפעם הראשונה שבה יש תיעוד מפורט של כל 71 היצירות. המכירות שהתבצעו בין 2020 ל-2022 גייסו 963 מיליון דולר, אך רק חלק קטן מהסכום הגיע לכיסו של פרלמן, שכן היה עליו להחזיר חובות של 910 מיליון דולר. לנוכח הקשיים הללו הוא כבר לא מדורג ברשימת 500 האנשים העשירים ביותר של בלומברג, זאת לאחר שהונו התכווץ משמעותית מ-19 מיליארד דולר ב-2018.
נציג מטעמו של פרלמן סירב להגיע על הדיווח.
מכירת האמנות הגיעה לאחר שמניות רבלון, חברת הקוסמטיקה שרכש ב-1985 עבור 1.74 מיליארד דולר, איבדו יותר ממחצית השווי שלהן על רקע מגפת הקורונה שטלטלה את השווקים בתחילת 2020. פרלמן השתמש בהחזקה שלו בחברה כערבות. רבלון הכריזה על פשיטת רגל ביוני 2022, ובדצמבר אותה שנה הגיעה להסדר עם הנושים שמחק את ההחזקה של פרלמן.
מלבד האמנות פרלמן (81) מכר בשנים האחרונות מטוס פרטי ויאכטה, ובאפריל 2021 העמיד למכירה את הבית שלו בניו יורק תמורת 60 מיליון דולר.
בבלומברג דיווחו כי רבות מהיצירות נמכרו במכירות פומביות שארגן בית המכירות סות'ביס, ואחרות נמכרו בעסקאות פרטיות, ביניהן שתי יצירות שנמכרו לקן גריפין מנהל קרן הגידור סיטדל, ששילם עליהם 39.5 מיליון דולר."ראיתי הרבה יצירות אמנות בבתים שלו, וההבנה שלי הייתה שכמעט הכל למכירה", אמר גריפין בהצהרה בשבועה במסגרת תביעת הביטוח. "השמועה הייתה שלרון יש בעיות פיננסיות".