סגור

רבלון נקלעה לחדלות פירעון - הגישה בקשה להגנה מפני נושים

ענקית הקוסמטיקה הגישה בניו יורק בקשה להגנה מפני נושים (צ'פטר 11), לאחר שנקלעה לחובות של יותר מ-3 מיליארד דולר ובעל השליטה, המיליארדר רון פרלמן, לא נחלץ הפעם לעזרתה. המהלך מעניק לרבלון את ההזדמנות לבצע ארגון מחדש של החברה או להעמידה למכירה

חברת הקוסמטיקה רבלון הגישה בקשה להגנה מפני נושים (צ'פטר 11), זאת לאחר שבעל השליטה, איש העסקים המיליארדר רון פרלמן, לא נחלץ הפעם לעזרתה. בפעמים קודמות סיפק פרלמן לחברה חילוץ באמצעות הלוואות או הזרמות הון. המהלך מצד רבלון מגיע על רקע נטל חובות גבוה בגובה של יותר מ-3 מיליארד דולר, אינפלציה גבוהה, שיבושים בשרשראות האספקה ותחרות צפופה. חברת ההשקעות של פרלמן מקאנדרוז אנד פורבס מחזיקה בסביבות 85% מהחברה ובתו, דברה פרלמן מכהנת כמנכ"לית מאז 2018.
בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי רבלון הגישה את בקשת ההגנה מפני פשיטת רגל בבית המשפט לפשיטות רגל בניו יורק. המהלך לארגון מחדש מעניק לרבלון את ההזדמנות להפעיל תוכנית הבראה או להעמיד את החברה למכירה.
רבלון הצליחה להתחמק מפשיטת רגל רק לפני שנתיים, על רקע התפרצות הקורונה והסגרים. המכירות אמנם התאוששו, אך החברה מתמודדת עם נטל חובות של סביבות 3.3 מיליארד דולר, נכון לחודש מרץ, כך לפי מסמכים שהוגשו לרשות ני"ע האמריקאית (SEC).

1 צפייה בגלריה
רבלון פשיטת רגל צ'פטר 11 קוסמטיקה
רבלון פשיטת רגל צ'פטר 11 קוסמטיקה
מוצרי רבלון
(צילום: גטי)

החובות הכבדים והשינויים בהרגלי הצרכנים בשילוב עם התחרות הגוברת בתחום, בין השאר מצד חברות חדשות של סלבריטאיות כמו קיילי ג'נר וריהאנה, הן הסיבות העיקריות לנפילתה של החברה. הקורונה רק החמירה את מצב בשל סגירת הקניונים והחנויות.
רבלון נוסדה ב-1932 על ידי האחים צ'רלס וג'וזף רבסון וצ'רלס לאכמן ובתחילת דרכה מכרה בעיקר חומר ציפוי לציפורניים. החברה נרכשה כאמור על ידי פרלמן ב-1985 בעסקה ממונפת, ו-11 שנים לאחר מכן הונפקה. ב-2016 רכשה רבלון את מותג הטיפוח אליזבת ארדן עבור 870 מיליון דולר. מותגים נוספים שבבעלותה כוללים את הבשמים של הזמרות בריטניה ספירס וכריסטינה אגילרה. בשנה שעברה דיווחה החברה על ירידה של 22% במכירות לעומת 2017.