סגור
לקסמן נארסימאהן מנכ"ל סטארבקס החדש חדש
לקסמן נארסימאהן, מנכ"ל סטארבקס החדש (צילום: AP)

מקונדומים לקפה - מנכ"ל חדש לרשת סטארבקס

לקסמן נארסימאהן מצטרף לרשת בתי הקפה האמריקאית שפועלת לסיכול מאמצי התאגדות בסניפיה. אתמול התפטר מקבוצת רקיט בנקיזר הבריטית שמייצרת בין היתר קונדומי דורקס

ענקית בתי הקפה האמריקאית סטארבקס הודיעה על מינויו של לקסמן נארסימאהן (Laxman Narasimhan) למנכ"ל הבא. הוא יחל בחפיפה בחודש הבא וייכנס רשמית לתפקיד באפריל, אז גם יצטרף לדירקטוריון.
נארסימאהן (55) שימש עד כה כמנכ"ל קבוצת רקיט בנקיזר, שהודיעה אתמול (ה') על פרישתו. הוא מונה למנכ"ל חברת הצריכה הבריטית המייצרת מותגים כמו קונדומי דורקס ב-2019. "לקסמן החליט מסיבות אישיות ומשפחתיות לחזור לגור בארה"ב, וקיבל הצעה להזדמנות שמאפשרת לו להתגורר שם", נמסר מהחברה. בניו יורק טיימס ציינו כי שני ילדיו הבוגרים מתגוררים בארה"ב. לפני הצטרפותו לרקיט הוא שימש כסמנכ"ל המסחרי של פפסיקו, וכן כשותף בכיר במקינזי.
הווארד שולץ, המנכ"ל לשעבר של סטארבקס שחזר לחברה בשנה שעברה כמנכ"ל זמני במקומו של קווין ג'ונסון, יישאר בתפקיד לאורך תקופת המעבר, וימשיך לכהן גם בדירקטוריון החברה.
כניסתו של נארסימאהן לתפקיד מגיעה בתקופה קריטית לחברה. בארה"ב, החברה פועלת לסיכול מאמצי התאגדות בסניפים, בעוד שהגבלות קורונה בסין הנחשבת לשוק משמעותי עבור החברה פוגעות בעסקים שם.
לפי דיווח ב-CNN, בששת חודשי החפיפה שלו ייצמד נארסימאהן לשולץ ולבכירים אחרים בחברה כדי להכיר מקרוב את תוכנית ההתחדשות שיזם שולץ לאחרונה. "העסק של סטארבקס כפי שהוא פועל היום לא יכול לספק לגמרי את ההתנהגות המתפתחת, הצרכים והציפיות של השותפים והלקוחות שלנו", כתב שולץ ביולי. "היא לא מתאימה לעתיד שאנחנו שאנחנו מאחלים לעצמנו ולקהילות שאנחנו משרתים". התוכנית של שולץ כוללת "שיפור רדיקאלי" של חווית העובדים ועיצוב מחדש של הסניפים. בחודשים האחרונים סגרה החברה מספר סניפים, לטענתה בשל בעיות בשמירה על ביטחון העובדים.
לפי שולץ, נארסימאהן הוא האדם המתאים לתפקיד. "הוא מנהיג אסטרטגי המתמחה בטרנפורמציות ויש לו ניסיון רב בבניית מותגי צרכנות חזקים", מסר. "אנחנו באמת מאמינים שמצאנו אדם יוצא מהכלל להיות המנכ"ל הבא שלנו. הוא מנהיג מוכח". ב-13 בספטמבר תערוך סטארבקס את יום המשקיעים השנתי שלה.