סגור

סטארבקס פיטרה עובדים בממפיס כי תמכו באיגוד המקצועי, ואולצה להשיבם

בית המשפט המחוזי בארצות הברית הורה לרשת בתי הקפה להחזיר לעבודה שבעה עובדים, לאחר שהגיע למסקנה כי פוטרו כחלק מניסיונותיה לסכל התאגדות מקצועית; בסטארבקס טענו מנגד כי הם פוטרו בשל הפרת מדיניות הבטיחות

בית המשפט בארצות הברית הורה לסטארבקס להעסיק מחדש שבעה עובדים בסניף בממפיס שפוטרו לפי ההאשמות בשל תמיכה באיגוד המקצועי. בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי שופטת בית המשפט המחוזי שריל ליפמן צידדה במועצת יחסי העבודה האמריקאית (NLRB), שלטענתה סיפקה מספיק ראיות לכך שהפיטורים שבוצעו מוקדם יותר השנה נבעו ממאמצי החברה לסכל את ניסיונות ההתאגדות.
הסניף בממפיס הוא אחד מ-220 סניפים ברחבי ארצות הברית שהצביעו בעד התאגדות בשנה האחרונה. ב-46 סניפים אחרים הצביעו נגד, ועשרות סניפים אחרים מתכוננים להצבעה בנושא.
בסטארבקס מסרו בהצהרה שאינם מסכימים עם הפסיקה ובכוונתם לערער. לטענת החברה, העובדים פוטרו בשל הפרת מדיניות הבטיחות שלה. עוד הוסיפו כי הם מכבדים את הליכי ההתאגדות.
מזכ"לית ה-NLRB, ג'ניפר אברוצו, כינתה את הפסיקה "צעד קריטי בדרך להבטיח שהעובדים האלה וכל עובדי סטארבקס יוכלו לממש באופן חופשי את הזכות שלהם להתאגד כדי לשפר את תנאי העבודה שלהם".
ב-NLRB שוקלים להגיש תביעות דומות נגד סטארבקס בטענה להתערבות החברה בזכויות ההתאגדות של העובדים בדרכים שונות, כולל סגירת סניפים (כפי שלמשל נטען ביחס לסניף בניו יורק), פיטורים והענשת עובדים שתומכים באיגוד.
עם זאת, בסטארבקס שלחו השבוע מכתב למועצה ובו האשימו את הנציגים בסיוע לא הולם לאיגוד וביקשו להשהות את ההצבעות ברחבי המדינה עד להשלמת חקירה בעניין.