סגור

רומניה: שנתיים ו-11 חודשי מאסר על תנאי לבכירים בבלאק קיוב

דן זורלא, אבי ינוס וגל פרחי הורשעו בריגול אחרי ראש התוכנית למאבק בשחיתות ברומניה לשעבר. בלאק קיוב: מדובר בפרשה שמוחזרה פעמים רבות בתקשורת. שיתפנו פעולה באופן מלא עם הרשויות

שנתיים ו-11 חודשי מאסר על תנאי נגזרו ביום חמישי האחרון ברומניה על שלושה ממנהלי בלאק קיוב, חברת המודיעין העסקי הישראלית, במסגרת עסקת טיעון. השלושה, דן זורלא, אבי ינוס וגל פרחי, הורשעו בריגול אחרי מי שכיהנה בעבר כראש התוכנית למאבק בשחיתות ברומניה, לאורה קודרוטה קובצ'י. כך לפי פרסום באתר הרומני פנאטיק.

השלושה הורשעו במעקב מתמשך אחרי מערכות מחשב כמו גם העברה לא מורשית של מידע וביצוע פעילות בלתי חוקית עם מערכות מחשב ותוכנות. כן הורשעו בהפרה מתמשכת של סודיות תכתובות. במסגרת הפסיקה נאסר עליהם לקיים קשר עם הצדדים הנפגעים למשך שנתיים.
זורלא, פרחי וינוס יידרשו במסגרת עונשם להתייצב בפני שירות המבחן של בוקרשט, ולקיים ביקורים עם קצין מבחן שימונה על ידי בית המשפט. כן יידרשו לדווח לרשויות החוק בבוקרשט על כל שינוי בכתובתם. עבודות השירות שנקבעו להם יומרו לקנס של 115 אלף ליש"ט, מכיוון שמדובר באזרחים זרים ברומניה.

1 צפייה בגלריה
מגזין 100 המשפיעים דן זורלא מייסד והמנכ"ל של חברת המודיעין העסקי בלאק קיוב חדש
מגזין 100 המשפיעים דן זורלא מייסד והמנכ"ל של חברת המודיעין העסקי בלאק קיוב חדש
דן זורלא, מייסד ומנכ"ל חברת המודיעין העסקי בלאק קיוב
(צילום: יוסי אלוני - ויקיפדיה)

בית המשפט החרים מחשבים שנמצאו ברשות שניים מהגורמים שביצעו פעולות מעקב בבוקרשט – רון ויינר ודוד גקלוביץ' – עובדי חברת בלאק קיוב מתל אביב, אז בני 25. ויינר וגקלוביץ' נעצרו באפריל 2016 בחדר במלון מריוט בבוקרשט כשברשותם המחשבים שבאמצעותם פרצו למחשבי קרובי משפחה של קובצ'י - בעלה לשעבר, אחיה ואביה.
ויינר וגקלוביץ' נידונו בשעתם לעונשי מאסר של שנתיים ו-8 חודשים. סוכן שלישי של בלאק קיוב, יוסי ברנשטיין, הצליח לברוח מרומניה, אך לבסוף הסכים לעסקת טיעון ונידון לשנתיים ו-10 חודשי מאסר על תנאי.
הציוד שהוחרם כלל מכשירים סלולריים, מחשבי לפטופ, מטענים, כבלים, כרטיסי זיכרון וקבלות על רכישת כרטיסי זיכרון ורישיונות לתוכנות מחשב. כונן קשיח חיצוני הוחרם גם הוא.
הנאשמים נתבקשו גם לשלם את הוצאות בית המשפט בסכום של 5,400 ליי (כ-1,000 יורו).
החלטת בית המשפט ניתנת לערעור בתוך עשרה ימים מיום מתן גזר הדין.
מבלאק קיוב נמסר: "מדובר בפרשייה מצערת מלפני כשש שנים שמוחזרה פעמים רבות בכל כלי התקשורת. בלאק קיוב, שבאותה העת נשכרה לעבודה מטעם גורם בכיר ברומניה, שיתפה פעולה באופן מלא עם הרשויות ברומניה כדי לפתור את הפרשייה שאליה נקלעה וכדי לשחרר את שני עובדיה שנעצרו. כחלק משיתוף הפעולה, בלאק קיוב אספה ראיות ועדויות כדי לחשוף את העומדים מאחורי הפרשייה, ועובדיה שוחררו בתוך מספר שבועות במסגרת ההסדר המוזכר בכתבה. מיד בעקבות פרויקט זה, לפני כשש שנים, בלאק קיוב הפסיקה לפעול בעולמות הסייבר, והקימה ועדת קבלת לקוחות אשר בודקת לעומק כל לקוח חדש כדי להימנע ממקרים כאלה. בלאק קיוב עובדת כבר למעלה מעשור עם פירמות עורכי הדין, הבנקים והחברות הגדולות בעולם, ורק לפי ייעוץ משפטי שהתקבל בכל אחת מהמדינות בהן היא עובדת".