סגור
פורד F150 לייטנינג
פורד לייטנינג (צילום: יצרן)

טסלה נושפת בעורף: פורד חותכת את מחירי הטנדר החשמלי בארה"ב

ברקע ההשקה המתוכננת של הטנדר החשמלי של טסלה, ולאחר שהגיעה למצב של ייצור יתר, פורד הודיעה על הוזלות של עד 6,000 דולר במחירי הלייטנינג. מחיר גרסת הבסיס יעמוד כעת על 51,990 דולר, והגרסה הבכירה תעלה 93,990 דולר

פורד ארה"ב חותכת את מחירו הרשמי של הטנדר החשמלי שלה - הלייטנינג.
לפי פורד, מחיר הלייטנינג החשמלי בגרסת הבסיס יעמוד כעת על 51,990 דולר - הוזלה משמעותית של כמעט אלף דולר ביחס למחיר הקודם. מחיר זה כולל את מה שבארה"ב מכונה "עמלת יעד", כלומר דמי המשלוח של הרכב אל הסוכנות. הגרסה הבכירה ביותר של הלייטנינג, הפלטינום, תעלה כעת 93,990 דולר - כ-6,000 דולר פחות מהמחיר הקודם. מדובר בהוזלות רשמיות של מחיר המחירון של הרכב, ולא במבצעי מכירות נקודתיים.
מהלך זה אינו מפתיע, במיוחד לאור העובדה שטסלה הודיעה השבוע כי הטנדר החשמלי שלה, הסייברטראק, ייכנס לייצור סדרתי בעוד שבועות ספורים. כמו כן, פורד מסרה כי היא נמצאת במצב של ייצור יתר.
נושא ייצור היתר בארה"ב מעסיק בימים אלה לא מעט אנליסטים של ענף הרכב. נכון להיום, היקפי המלאים של רכבים חשמליים שהצטברו במגרשי הדילרים בארה"ב עולה במקרים מסוימים על היקפי הרכבים הרגילים, והציבור בארה"ב אינו ממהר להסתער על החשמליות בקצב המבוקש.
גם בישראל יבואני הרכב מתמודדים עם בעיה דומה: מלאי של עשרות אלפי מכוניות בלתי מכורות, שחלק גדול מהן חשמליות. נתונים ראשוניים של משרד התחבורה מצביעים כבר כעת על קצב מסירות נמוך מאוד החודש, כאשר עיקר הרישומים של רכב חשמלי עוברים מרישומים פרטיים לרישומי ציים. כלומר - הלקוחות הפרטיים קונים פחות, חברות הליסינג קונות יותר. במהלך השבוע החולף יצאו מספר יבואני רכב במבצעים על הרכב החשמלי, החל במכוניות של ORA וכלה במכוניות של ליפמוטור, אך מבצעים אלה אינם משפיעים על מחיר הרכב הרשמי.