סגור

ההתפרצות בשיאן שבסין: סגר מתהדק על 13 מיליון תושבים ואיומי מעצר

הרשויות בשיאן שבסין אסרו על נסיעות בכבישים בתוך העיר, לאחר שמנעו מתושבים לצאת אל מחוץ לגבולותיה. בארה"ב נרשמו יותר מ-3.9 מיליון מקרי קורונה חדשים בחודש האחרון. ברוסיה יותר מ-23 אלף נדבקים וכמעט אלף מתים ביממה

הסגר על העיר הסינית שיאן שבה חיים 13 מיליון בני אדם נמשך זה היום החמישי ברציפות והוא התהדק מהיום (ב'), לאחר שאתמול דווח על 150 נדבקים בקורונה לעומת 155 בשבת. בכל סין דווח על 162 נדבקים בעלי תסמינים לעומת 158 ביום שקדם.
הרשויות בשיאן הורו על איסור נסיעות במכוניות (למעט אלו שהוגדרו נחוצות) וכן הורו על בדיקות המוניות.
4 צפייה בגלריה
שיאן סין סגר קורונה אומיקרון
שיאן סין סגר קורונה אומיקרון
שיאן בסגר מתהדק
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
שיאן סין סגר קורונה אומיקרון
שיאן סין סגר קורונה אומיקרון
איסור נסיעות ובדיקות המוניות בשיאן
(צילום: רויטרס)
מאז השבוע שעבר לא הורשו תושבי שיאן לעזוב את העיר ללא רשות ממעסיקיהם או מהרשויות. מהיום כאמור, אסור למכוניות לנסוע בכבישים. העונש למפירי ההנחיות הוא 10 ימי מעצר או קנס של 500 יואן (כ-79 דולר).
באזורים שבהם נמנו פחות מקרי קורונה בשיאן, ניתן לצאת מהבית לקנות מצרכי יסוד - וגם אז, בתנאי שתוצאת הבדיקה שלילית.
מספר המקרים בשיאן, המאכלסת 13 מיליון תושבים, נותר מזערי ביחס לשיעור מקרי ההדבקה במדינות אחרות, אך הרשויות הטילו מגבלות קשות על הנסיעות אל העיר וממנה, בניסיון לדכא מיידית את ההתפרצות.
4 צפייה בגלריה
ארה"ב קורונה מרכז בדיקות ב טיימס סקוור כיכר ניו יורק
ארה"ב קורונה מרכז בדיקות ב טיימס סקוור כיכר ניו יורק
מרכז בדיקות לקורונה בטיימס סקוור, ניו יורק
(צילום: AFP)
מאז 23 בדצמבר הותר למשקי הבית לשלוח רק אדם אחד לקנות מצרכים חשובים פעם אחת כל יומיים, כאשר לבני המשפחה האחרים אסור לעזוב את הבית אלא אם הם מחזיקים במשרות חיוניות, או לעניינים דחופים שאושרו ע"י מעסיקיהם או קהילותיהם. העירייה גם יצאה במבצע חיטוי עירוני נרחב, ולתושבים נאמר שאין לגעת בצמחים או משטחים שונים ברחבי העיר.
מחסור בבדיקות קורונה בארה"ב
יועץ הקורונה של הבית הלבן, ד"ר אנתוני פאוצ'י, הזהיר שמספר מקרי הקורונה "יזנק משמעותית" עקב המחסור בבדיקות PCR ובדיקות ביתיות מהירות, מה שמוביל לתורים ארוכים. התורים הללו מביאים לביקורת שמופנה לממשל ביידן על כך שלא היה מוכן לעלייה האחרונה במספר המקרים. "אנחנו בפירוש חייבים להשתפר", אמר פאוצ'י. "אני חושב שהמצב ישתפר מאוד כשנכנס לינואר, אבל זה לא עוזר לנו בטווח המיידי".
בארה"ב נרשמו יותר מ-3.9 מיליון מקרי קורונה חדשים ב-28 הימים האחרונים, כך על פי מידע של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. יותר מ-6,000 טיסות בוטלו ברחבי העולם, מהן יותר מ-2,000 טיסות בארה"ב בסוף השבוע של השנה החדשה, עקב העלייה במספר מקרי הקורונה, שמיוחסת לזן האומיקרון המדבק. הראיות שנאספו עד כה מראות שהאומיקרון גורם כנראה למחלה יותר קלה מזנים קודמים של הנגיף. אך ביטולי הטיסות מראים שגם זן פחות מסוכן ויותר מדבק יכול לגרום לשיבושים קשים ופגיעה בעסקים ולתוכניות של אנשים.

4 צפייה בגלריה
חיטוי תחנת רכב מוסקבה רוסיה קורונה
חיטוי תחנת רכב מוסקבה רוסיה קורונה
חיטוי תחנת רכבת במוסקבה
(צילום: אי פי איי)

צרפת דיווחה על יותר מ-מאה אלף מאומתים חדשים ביום בפעם הראשונה בשבת. גם באנגליה, בה זן האומיקרון הוא כעת הזן הדומיננטי ביותר, הגיע מספר הנדבקים לשיאים חדשים.
רוסיה דיווחה על 937 מקרי מוות ו-23,210 מאומתים חדשים ביממה האחרונה.