סגור
אליזבת הולמס עם הוריה בדרך לבית המשפט
אליזבת הולמס עם הוריה בדרך לבית המשפט, ספטמבר 2022 (צילום: AP)

תביעה: אליזבת הולמס חייבת יותר מ-25 מיליון דולר לנושי תראנוס

על פי תביעה שנחשפה אתמול, מדובר בשלושה שטרי חוב שלא שילמה. מייסדת תראנוס, שנידונה ל-11 שנות מאסר על הונאה, ביקשה אתמול מבית המשפט לדחות את ביצוע גזר הדין שנקבע לחודש הבא עד שתערער

אליזבת הולמס נתבעת על שלא עמדה בתשלום של 25 מיליון דולר לנושי חברתה הקודמת תראנוס, בעודה מנסה לדחות את המאסר בן 11 השנים שנגזר עליה, כך על פי תביעה שהוגשה לבית המשפט.
תראנוס ABC, חברה שהוקמה מטעם הנושים, טוענת בתביעה שהוגשה לבית המשפט העליון של קליפורניה במחוז סנטה קלרה ש"הולמס לא ביצעה במועד תשלומים כפי שמחייבים שטרי החוב עליהם חתמה".
התביעה הוגשה בדצמבר 2022, אך לא נחשפה עד אתמול, כאשר הולמס הופיעה בבית המשפט. על פי התביעה, הולמס חתמה על שלושה שטרי חוב כאשר הייתה מנכ"לית חברת בדיקות הדם שלה שכשלה: האחד מאוגוסט 2011 בסכום של 9,159,333 דולר, השני מדצמבר אותה שנה בסכום של 7,578,575 דולר, והשלישי מדצמבר 2013 בסכום של 9,129,991 דולר.
על פי התביעה, "תראנוס ABC דרשה את תשלום שטרי החוב הראשון והשני מהולמס, אך היא לא שילמה דבר". שניים משטרי החוב היו אמורים להיות משולמים ב-2016, והשלישי ב-2018. ביולי 2016 דחה דירקטוריון החברה – שכולל את שר ההגנה לשעבר ג'יימס מאטיס ומנכ"ל וולס פארגו ריצ'רד קובצ'ביץ' – את מועד פקיעת השטרות בחמש שנים. שני השטרות הראשונים כבר היו אמורים להיות משולמים, והשלישי פוקע בדצמבר.
הולמס חזרה לבית המשפט הפדרלי אתמול בבקשה לדחות את תאריך כניסתה לכלא שנקבע לחודש הבא, עד שתערער על הרשעתה. אתמול בבית המשפט ניגש אדם שבידו כתב התביעה לשולחן עורכי דינה של הולמס, אך בשל אי שקט שבו היה שרוי, הוא הוצא מהאולם על ידי מאבטחים. לא ידוע אם אותו אדם אכן ניסה להגיש את כתב התביעה להולמס.
בינואר 2022 מצא חבר מושבעים את הולמס אשמה בארבעה סעיפים של הונאה וקשירת קשר. בית המשפט פסק שעליה להתייצב לביצוע גזר הדין ב-27 באפריל 2023, אך עורכי דינה אותתו שבכוונתם לערער על ההרשעה. הולמס נאבקת גם בנוגע לתשלום הפיצויים שתאלץ לשלם. התובעים רוצים לחייבה לשלם 900 מיליון דולר, בעוד הולמס טוענת שהממשלה לא הצליחה להוכיח שהמשקיעים הסתמכו בהחלטותיהם על המצג שיצרה בנוגע לחברתה.