סגור

אחרי הצעת הרכישה של KKR: מנכ"ל טלקום איטליה התפטר

חברת התקשורת האיטלקית מאבדת מנכ"ל רביעי בתוך שש שנים; ברקע: מחלוקת עם ויוונדי, בעלת המניות העיקרית, שדחתה את הצעת הרכישה של הקרן האמריקאית

מנכ"ל טלקום איטליה (TIM) לואיג'י גוביטוסי התפטר, ובכך איבדה חברת הטלקום האיטלקית את המנכ"ל הרביעי שלה בתוך שש שנים. ההתפטרות הגיעה בעקבות מחלוקת עם ויוונדי, המשקיעה העיקרית בחברה (24%) ושבוע לאחר שקרן KKR האמריקאית הגישה הצעת רכש בגובה 12 מיליארד דולר.
לפי דיווחים, ויוונדי - שאותתה בעבר כי היא רואה בגוביטוסי אחראי לתוצאות הגרועות של החברה - מתנגדת להצעה של KKR.


מטלקום איטליה נמסר בהצהרה כי פייטרו לבריולה, שעמד בראש TIM ברזיל, מונה למנהל כללי, על מנת להבטיח שהחברה תמשיך ולפעול בלי בעיות. הוא צפוי להתמנות בהמשך לתפקיד המנכ"ל. יו"ר החברה סלווטורה רוסי, לשעבר בכיר בבנק המרכזי באיטליה, ייקח על עצמו את שאר הסמכויות של גוביטוסי, כולל הפיקוח על הנכסים של החברה שנחשבים בעלי חשיבות לביטחון הלאומי של איטליה.
גוביטוסי כתב במכתב ההתפטרות שלו כי אינו רוצה לעמוד בדרך של הדירקטוריון ששוקל את ההצעה של KKR. לפי הודעת החברה, היא הקימה ועדה מיוחדת בראשותו של רוסי כדי לבחון את ההצעה, ובכוונתה גם למנות יועצים לתהליך.
גוביטוסי אף מתח ביקורת על חברי הדירקטוריון, מכיוון שלטענתו התעכבו במתן תשובה ל-KKR רק כדי לרצות חלק מבעלי המניות. עם זאת, גוביטוסי דחה את הטענות שהוא מקורב ל-KKR.
במקביל, ועדת המינויים של טלקום איטליה תעבוד בשיתוף עם פירמת המגייסים ספנסר סטיוארט כדי להבטיח מציאת הנהגה יציבה לחברה בטווח הבינוני.

1 צפייה בגלריה
לואיג'י גוביטוסי התפטר מתפקיד מנכ"ל טלקום איטליה
לואיג'י גוביטוסי התפטר מתפקיד מנכ"ל טלקום איטליה
לואיג'י גוביטוסי
(בלומברג)