סגור

המאבק על טלקום איטליה: "ויוונדי מתנגדת להצעת הרכישה של KKR"

הקרן האמריקאית מבקשת לרכוש את חברת התקשורת האיטלקית תמורת 12.2 מיליארד דולר; דיווח: ויוונדי, בעלת המניות הגדולה בטלקום איטליה, סבורה כי ההצעה נמוכה מדי

חברת ויוונדי הצרפתית צפויה להתנגד להצעה של קרן ההון הפרטית האמריקאית KKR לרכישת חברת טלקום איטליה (TIM) תמורת 12.2 מיליארד דולר - כך לפי סוכנות בלומברג.


ויוונדי, בעלת המניות הגדולה ביותר בחברת התקשורת האיטלקית, אינה צפויה כרגע לתמוך בהצעתה של KKR, אותה היא רואה כנמוכה מדי, כך אמרו לבלומברג גורמים המקורבים לנושא.
ניסיונו של מנכ"ל טלקום איטליה, לואיג'י גוביטוזי, לשדרג את שירותי הפרימיום של החברה לא הצליחו לבלום את הירידה במניה, והוא נמצא תחת לחץ גובר מצד ויוונדי להאיץ את מכירתה מאז פרסמה במפתיע אזהרת רווח בחודש שעבר.
מניית טלקום איטליה מזנקת כעת ב-22% בבורסת מילאנו, בעקבות הצעת ההשתלטות של KKR.

1 צפייה בגלריה
טלקום איטליה
טלקום איטליה
טלקום איטליה
(צילום: בלומברג)

לפי בלומברג, החברה האיטלקית שכרה מומחה חיצוני לאיתור מועמדים פוטנציאליים להחלפת גוביטוזי ובכירים נוספים, בתקווה שהדבר ירצה את בעלי המניות, בהם ויוונדי.
ההצעה של KKR, עליה נודע בסוף השבוע, נעשתה לפי מחיר של 0.505 יורו למניית טלקום איטליה, פרמיה של 45.7% על מחיר הנעילה בשישי האחרון. הרוכשת (אם אכן העסקה תצא לפועל) תיקח על עצמה גם את החוב הכבד של החברה האיטלקית, 29 מיליארד יורו.
אתמול דן דירקטוריון טלקום איטליה בהצעה, ומסר כי זו "אינה מחייבת". חברי הדירקטוריון זימנו פגישה נוספת ב-26 בנובמבר, בה עשויה ויוונדי לבקש את החלפת גוביטוסי.
מנכ"ל היחידה הברזילאית של טלקום איטליה, פייטרו לבריולה, עשוי להחליף את גוביטוזי, כמו גם סטפנו סירגוסה, המשמש סמנכ"ל בחברה. מועמדים חיצוניים כוללים את אלדו ביסיו, שעומד כיום בראש היחידה האיטלקית של קבוצת וודאפון.