סגור
חברת תעופה בריטיש איירווייז שביתה נמל תעופה הית'רו לונדון
בריטיש איירווייז (צילום: גטי אימג'ס)

בריטיש איירוויז תבטל 10,300 טיסות קצרות בין אוגוסט לאוקטובר

קרוב ל-30 אלף טיסות הוסרו עד כה מלוח הטיסות של החברה בין אפריל לאוקטובר, והיא מבטלת בסביבות מאה טיסות ביום. הביטולים משפיעים על הטיסות בשדות התעופה הית'רו, גטוויק וסיטי. מהחברה נמסר: "אנו מנסים לעזור ללקוחות להחזיר חופשתם למסלול ומציעים אפשרויות אלטרנטיביות"

חברת התעופה הבריטית בריטיש איירוויז תבטל 10,300 טיסות קצרות נוספות בין אוגוסט לאוקטובר, כך לפי דיווח באתר ה-BBC. פירוש הדבר כי קרוב ל-30 אלף טיסות הוסרו מלוח הטיסות של החברה בחצי השנה בין אפריל לאוקטובר, והחברה מבטלת בסביבות מאה טיסות ביום. הביטולים משפיעים על הטיסות בשדות התעופה הית'רו, גטוויק וסיטי.
תעשיית התעופה כולה מתמודדת עם מחסור חמור בעובדים בעוד שהביקוש לטיסות התאושש והתחזק מאז הוסרו הגבלות הקורונה. מרבית החברות פיטרו עובדים רבים במהלך המגפה וכעת מתקשות לעמוד בקצב גיוס העובדים הנדרש. "כל תעשיית התעופה ממשיכה לעמוד מול אתגרים משמעותיים ואנחנו ממוקדים לגמרי על הגברת העמידות של הפעילות שלנו כדי להעניק ללקוחות את הוודאות שהם זכאים לה", נמסר בהודעה שפרסמה החברה.
בחברה הדגישו כי הביטולים הנוכחיים לא חלים על הטיסות הארוכות. בבריטיש פנו ללקוחות המושפעים והציעו החזר מלא או הזמנה מחדש בחברה או בחברה אחרת. "איננו מזלזלים בהשפעה שתהיה למהלך ואנחנו עושים כל שביכולתנו לעזור ללקוחות להחזיר את תוכניות החופשה שלהם למסלול", נמסר מהחברה. "אנחנו יוצרים קשר כדי להתנצל ולהציע אפשרויות הזמנה מחדש לטיסות חדשות איתנו או עם חברה אחרת בהקדם האפשרי או קבלת החזר מלא".
בריטיש אינה החברה היחידה שנאלצה לבטל טיסות בחודשים הקרובים. לפי הדיווחים, גם חברת הלואו קוסט איזיג'ט ביטלה 10 אלף טיסות מתוכננות בין יולי וספטמבר, וזאת בניסיון למזער את השיבושים כתוצאה מהמחסור בכח אדם.
ביטולי הטיסות המרובים התאפשרו לאחר שהממשלה הבריטית הודיעה בחודש שעבר שתאפשר לחברות התעופה לצמצם פעילות מבלי לוותר על הזכות שלהם לחלונות זמן ("סלוטים") משתלמים בשדות התעופה.