סגור

מול הכאוס בשדות התעופה: איזיג'ט מבטלת 8,000 טיסות בעונת הקיץ

חברת הלואו קוסט הבריטית הודיעה כי היא נאלצת לבטל ולאחד טיסות בחודשים יולי-ספטמבר - ולהתאים את לוח הזמנים שלה - כדי לסייע לחלוקת עומסים סבירה יותר בשדות התעופה הכורעים תחת הנטל; "זו הדרך הנכונה כדי שנוכל לתת מענה לכל הלקוחות שלנו בסביבה המאתגרת הנוכחית"


איזיג'ט מקצצת טיסות לעונת הקיץ, בעקבות העומסים והכאוס בשדות התעופה, בעיקר באנגליה ובהולנד - השדות בגטוויק שבלונדון ובאמסטרדם שמתקשים לעמוד בזרם הנוסעים הם מהמרכזיים ביותר של איזיג'ט.
לפי הערכות, החברה תסיים את הרבעון הפיסקאלי השלישי, שיחתם בעוד כעשרה ימים (בסוף יוני), עם ביטול של 4,000 טיסות בסך הכול – ובבעון הבא, של יוני-ספטמבר, מספר הביטולים יוכפל לסביב 8,000 טיסות.
איזיג'ט הודיעה היום כי, לאחר הקיצוצים האמורים, היא מצפה שהתפוסה ברבעון הפיסקאלי השלישי תעמוד על כ-87% מהרמות בתקופה המקבילה ב-2019 וברבעון הרביעי על 90%. בתחזית קודמת שלה שהוציאה לפני חודש ציפתה איגיזג'ט לתפוסה של 90% מנתוני 2019 ברבעון השלישי ושל 97% ברבעון הרביעי.
ההחלטה על צמצום הפעילות התקבלה לאחר שבשבוע שעבר יצאה מרשות התחבורה והתעופה הבריטית הוראה לחברות התעופה לתאם מחדש את לוחות הזמנים שלהן – זאת במטרה לחלק את העומסים באופן שיאפשר קבלה מסודרת ויעילה של נוסעים.
"מול מגבלות שדות התעופה, אנחנו מבצעים את הפעולות הללו על מנת להגדיל את הגמישות בתקופת הקיץ, וזה יכלול האחדה של טיסות בשדות התעופה הרלבנטיים – תוך מתן הודעה מוקדמת ללקוחות.
אנו מצפים שרובם יבצעו את ההזמנות שלהם מחדש תוך 24 שעות. זו לדעתנו הדרך הנכונה עבורנו כדי שנוכל לתת מענה לכל הלקוחות שלנו בתקופת השיא של הקיץ, בסביבה המאתגרת הנוכחית", נאמר עוד בהודעה.
עוד עדכנה איזיג'ט כי עלויות התפעול שלה צפויות להיות גבוהות מהתחזיות שלה במחצית הפיסקאלית השנייה של השנה – לדבריה בשל עומס הטסים שהוביל להחכרת יותר מטוסים, עלויות על צוותים ותשלומים גבוהים יותר לשדות תעופה.
החברה ציינה עוד כי תעשיית התעופה מתמודדת בתקופה זו עם בעיות תפעוליות רבות, כשהמחסור בעובדים רק מחמירות אותן. התוצאה לדבריה היא בין היתר עיכובים רבים בטיסות, ואף ביטולי טיסות בהיקפים משמעותיים.