סגור

לראשונה מאז שנות ה-80: יוקם איגוד עובדים בסניף סטארבקס

מאמצי ההנהלה לטרפד את המהלך לא הועילו - 19 מתוך 27 העובדים בסניף הרשת בבאפלו, ניו יורק, הצביעו בעד הקמת האיגוד על רקע העומס הרב בעבודה. המהלך עשוי לטלטל את רשת בתי הקפה הבינלאומית, שמפעילה 8,000 סניפים בארה"ב

עובדיו של אחד מסניפי סטארבאקס בניו יורק הצביעו בעד הקמת איגוד העובדים הראשון של הרשת מאז שנות השמונים. 19 עובדים מתוך סגל של 27 בסניף החברה באלמווד אבניו, באפלו, הצביעו בעד המהלך. כך מדווח אתר BBC.
למרות מספר העובדים הקטן בסניף, המהלך צפוי לטלטל את רשת הקפה הבינלאומית. סטארבאקס ירתה בכל התותחים בניסיון לשכנע את העובדים להצביע נגד ההתאגדות, כולל שיגור מנהלים בכירים לסניף. התומכים בהתאגדות התאספו בבאפלו כדי לצפות בספירת הקולות דרך זום, והריעו כאשר נודעה התוצאה. עם זאת, הסגל של סניף אחר בבאפלו הצביע נגד הקמת איגוד, וההצבעה בסניף שלישי לא הוכרעה עקב הצורך בבחינה נוספת של חלק מהקולות. בסך הכל השתתפו בהצבעות יותר ממאה בריסטות ועובדים אחרים.
עובדי סטארבאקס בבאפלו, ניו יורק, החלו להפגין בעד הקמת איגוד עובדים באוגוסט, בטענה שעומס העבודה עליהם מוגזם ושהם אינם מקבלים לכך מענה מהחברה. הגורם שיצר את העומס הגדול ביותר על העובדים הוא האפליקציה של החברה, שמאפשרת מספר רב של הזמנות מסובכות שמגיעות בזו אחר זו.
2 צפייה בגלריה
עובדי סטארבקס חוגגים הקמה של איגוד עובדים ראשון ברשת מאז שנות השמונים
עובדי סטארבקס חוגגים הקמה של איגוד עובדים ראשון ברשת מאז שנות השמונים
עובדי סניף סטארבקס בבאפלו חוגגים את ההקמה של איגוד העובדים הראשון ברשת מאז שנות השמונים
(צילום: גטי)
ההצבעה עשויה להוות תקדים עבור רשת בתי הקפה, המחזיקה בקרוב ל-8,000 סניפים ברחבי ארה"ב, שבאף אחד מהם אין איגוד עובדים מאז שנות השמונים. עובדים של סניפים נוספים בבאפלו, ושל אחד באריזונה, הגישו גם הם בקשות לקיום הצבעה בנושא.
ההצבעה נערכה על רקע קמפיין נרחב של החברה בארבעת החודשים האחרונים לנסות לשכנע את העובדים להצביע נגד. מנהלי החברה ואחד ממייסדיה - האוורד שולץ - הוטסו במיוחד לבאפלו כדי לשכנע את העובדים. הם ערכו פגישות, חלקן אישיות, ושלחו הודעות טקסט שקראו לעובדים להצביע נגד.
2 צפייה בגלריה
הווארד שולץ לשעבר מנכ"ל סטארבקס משקיע ב- WIZ
הווארד שולץ לשעבר מנכ"ל סטארבקס משקיע ב- WIZ
הווארד שולץ
(צילום: איי פי)
הרשת, שהודיעה לאחרונה שתעלה את שכר המינימום ל-15 דולר לשעה עד הקיץ הבא, הדגישה שאינה מתנגדת עקרונית לאיגודים, אך טענה שהנושאים שהעלו העובדים אינם מצדיקים הקמת איגוד, ושהדבר עלול לסבך את מתן המענה של החברה לצרכיהם.