סגור

דיווח: ענקית הקוסמטיקה רבלון תגיש בקשה להגנה מפני נושים

מניית ענקית הקוסמטיקה, שצברה חוב לטווח ארוך של יותר מ-3 מיליארד דולר, צללה אתמול ב-53%. בשנה שעברה הסתכמו הוצאות הריבית השנתיות שלה ב-248 מיליון דולר. הרקע למשבר: תחרות מצד אסתי לאודר וחברות נוספות שצלחו טוב ממנה את משבר הקורונה ואת המעבר לשיווק אונליין

ענקית הקוסמטיקה רבלון נערכת להגיש בקשה להגנה מפני נושים (צ'אפטר 11) כבר בשבוע הבא, בעודה נאבקת בעיכובים בשרשראות האספקה ובחובות כבדים, כך על פי דיווח בבלומברג וב"וול סטריט ג'ורנל".
לפי אנשים המעורים בנושא ששוחחו עם בלומברג, השיחות על הגשת הבקשה עדיין מתקיימות והחלטה סופית טרם התקבלה. מרבלון סירבו להגיב על הדיווח. מניית רבלון צללה ב-53% אתמול - הירידה היומית החדה ביותר שלה אי פעם - ונסגרה על מחיר של 2.05 דולר.
רבלון, הנשלטת על ידי המיליארדר רון פרלמן באמצעות MacAndrews & Forbes, נאבקה במתחרתה העיקרית אסתי לאודר וכן בחברות קוסמטיקה קטנות שהשכילו להשתמש טוב ממנה במדיה החברתית כדי לקדם את מוצריהן. המכירות של רבלון כבר היו בירידה עוד לפני מגפת הקורונה, שהחמירה את מצבה.

1 צפייה בגלריה
מנכ"לית רבלון דברה פרלמן
מנכ"לית רבלון דברה פרלמן
מנכ"לית רבלון דברה פרלמן
(צילום: AP)

מנכ"לית רבלון דברה פרלמן אמרה במאי כי הביקוש למוצרי החברה גבוה, אך "אתגרי שרשרת האספקה מפעילים לחצים על היכולות שלנו לעמוד בביקוש הזה". החברה צברה חוב לטווח הארוך של יותר מ-3 מיליארד דולר. הוצאות הריבית השנתיות שלה היו כמעט 248 מיליון דולר בשנה שעברה, והיא דיווחה על נזילות של 132 מיליון דולר נכון ל-31 במרץ.
לפי אחד האנשים ששוחחו עם בלומברג בנושא, רבלון מקיימת שיחות עם הנושים, והאחזקות בחברה עשויות להשתנות. לרבלון יש יותר מ-15 מותגים, כולל אליזבת ארדן ואליזבת טיילור, שאותם היא משווקת בכמעט 150 מדינות.