סגור

ניו יורק בוחנת: חיילי המשמר הלאומי ימלאו את מקומם של אנשי רפואה לא מחוסנים

הגרדיאן מדווח כי לפי התוכנית של המושלת קאת'י הוקול, החיילים וכן עובדי בריאות ממדינות אחרות ימלאו את מקומם של כ-70 אלף עובדי רפואה תושבי ניו יורק שלא התחסנו - וצפויים להיות מפוטרים בשל כך

מושלת מדינת ניו יורק קאתי הוקול שוקלת להשתמש במשמר הלאומי ובעובדים רפואיים ממדינות אחרות כדי למלא את המחסור שנוצר בכח אדם בבתי החולים, זאת מכיוון שעשרות אלפי עובדים לא צפויים לעמוד בדד-ליין שנקבע להיום (ב') להתחסן נגד קורונה, כך דיווח הגרדיאן.


התוכנית שפורסמה תאפשר למושלת להכריז על מצב חירום ולפיכך להעלות את מצבת עובדי מערכת הבריאות כך שתכלול בעלי רישיונות מקצועיים ממדינות אחרות ואחיות בגמלאות. הוקול מסרה כי המדינה שוקלת גם להשתמש בחיילי המשמר הלאומי בעלי הכשרה רפואית כדי לוודא שלבתי חולים ומתקנים רפואיים אחרים יהיה מספיק כח אדם.

1 צפייה בגלריה
השבעת ביידן חיילים המשמר הלאומי קפיטול וושינגטון
השבעת ביידן חיילים המשמר הלאומי קפיטול וושינגטון
חיילי המשמר הלאומי בגבעת הקפיטול ביום השבעתו של ביידן לנשיאות
(צילום: גטי אימג'ס)

לפי הנתונים שפרסמו במשרד המושלת, כ-16% מבין 450 אלף עובדי בתי החולים במדינה, שהם בסביבות 70 אלף אנשים, עוד לא חוסנו לגמרי. "אנחנו עדיין בקרב נגד הקורונה כדי להגן על חיי האנשים היקרים לנו", מסרה הוקול. "אני משבחת את כל עובדי מערכת הבריאות שדאגו להתחסן, ואני קוראת לשאר העובדים שעדיין אינם מחוסנים לעשות זאת עכשיו כדי שיוכלו להמשיך ולהעניק טיפול".
כחלק מהמאמצים להעלות את שיעור המתחסנים הודיעו במשרדה של הוקול כי עובדי מערכת הבריאות שיפוטרו כי לא התחסנו לא יהיו זכאים לדמי אבטלה אלא אם יציגו אישור תקף מרופא. עם זאת, שופט בבית המשפט הפדראלי באולבני הורה למדינה לפטור עובדי בריאות שלא מתחסנים ממניעים דתיים מחובת ההתחסנות. "ישו לימד אותנו לאהוב אחד את השני והדרך להראות אהבה היא להביע מספיק דאגה ולקרוא לכולם להתחסן כי אנחנו אוהבים אותם ורוצים שיחיו", אמרה הוקול בביקור ביום ראשון בכנסייה בניו יורק, שנועד לעודד התחסנות בקרב מאמינים דתיים.