סגור

מחירי הירקות בסין זינקו ב-30% בנובמבר

הזינוק מגיע לאחר שבאוקטובר המחירים טיפסו ב-16% לעומת אשתקד, על רקע תנאי מזג אוויר קיצוניים שפגעו בחקלאים; ארגון המזון והחקלאות של האו"ם מסר כי מדד המחירים שלו זינק בנובמבר בשיעור שנתי של 27.3% - לרמתו הגבוהה מאז יוני 2011

מחירי הירקות הטריים בסין זינקו בנובמבר ב-30.6% לעומת השנה שעברה, כך לפי נתונים שפרסמה היום (ה') לשכת הסטטיסטיקה הארצית.


העלייה החדה הזו מגיעה לאחר שבאוקטובר המחירים טיפסו ב-15.9% לעומת אוקטובר שנה שעברה, על רקע הצפות ותנאי מזג אוויר קיצוניים שפגעו בחודשים האחרונים בחקלאים. בלשכת הסטטיסטיקה ציינו כי על אף שהיצע הירקות עלה בנובמבר, המחירים היו גבוהים ב-6.8% לעומת אוקטובר.
המשקיעים עוקבים אחר הנתונים מתוך חשש שהעלייה המהירה במחירים והקיפאון בפעילות הכלכלית יובילו להאטה נוספת בצמיחה.
המחירים של קטגוריות מזון נוספות עלו גם כן בסין בחודש שעבר, ומדד מחירי המזון עלה בשיעור שנתי של 1.6%, בהתאם למגמת העלייה העולמית. כך למשל, ארגון המזון והחקלאות של האו"ם מסר כי מדד מחירי המזון העולמי שלו זינק בנובמבר בשיעור שנתי של 27.3% לרמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2011.

1 צפייה בגלריה
קניות בשוק בננינג סין
קניות בשוק בננינג סין
קניות בשוק בננינג סין
(צילום: AFP)

לשכת הסטטיסטיקה בסין דיווחה עוד כי מחירי הביצים עלו ב-20.1% בחודש שעבר, ואילו מחירי הדגים הטריים טיפסו בשיעור שנתי של 18%. מנגד, מחיר בשר החזיר הנחשב למוצר יסוד בסין, נותר מתחת לשיאים אליהם טיפס בשנה שעברה, ורשם ירידה שנתית של 32.7% בנובמבר.
מדד המחירים לצרכן, שנחשב רגיש למחירי החזיר, עלה בעקבות זאת בשיעור של 2.3% זאת בעוד התחזיות ציפו לעלייה של 2.5%. במקביל, מדד המחירים ליצרן עלה ב-12.9%, מעל לתחזיות שציו לעלייה של 12.4%. עם זאת, מדובר בהאטה לעומת אוקטובר, אז עלה המדד ב-13.5%. מדד המחירים ליצרן עלה השנה בשיעורים חדים בשל עליית מחירי הסחורות.