סגור

הממשלה בסין הורתה לאזרחים להצטייד במזון למצב חירום: "חשש מקורונה ומחסור באספקה"

לפי דיווח ברויטרס, הסיבה להוראה היא בשל גל התפרצויות קורונה בסין וגשמים כבדים במיוחד, שגרמו לנסיקה במחירי הירקות וחשש ממחסור. במדיה החברתית העריכו שההוראה נובעת מהמתיחות עם טייוואן, וחלק העלו אפשרות של סגר

הממשלה הסינית הודיעה למשקי הבית שעליהם להצטייד במלאי של מוצרי יסוד למקרה של מצב חירום, זאת לאחר התפרצויות קורונה וגשמים כבדים במיוחד שגרמו לעלייה במחירי הירקות ולחשש למחסור באספקה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.


ההוראה מצד משרד המסחר עוררה חשש במדיה החברתית שהיא נובעת מהמתיחות עם טייוואן. אולם, במאמר מערכת שפוסם בעיתון המפלגה הקומוניסטית, אקונומיק דיילי, טענו כי מטרת ההוראה הייתה לוודא שהאזרחים לא יתפסו לא מוכנים למקרה שיוטל סגר.

2 צפייה בגלריה
נשיא סין שי ג'ינפינג
נשיא סין שי ג'ינפינג
נשיא סין שי ג'ינפינג
(צילום: AFP)

בהצהרה, שפורסמה ביום שני בלילה, נקראו הרשויות המקומיות לעשות עבודה טובה כדי להבטיח היצע מספיק ומחירים יציבים, וכן לספק אזהרות מוקדמות למקרה של בעיות במלאי.
סיבה נוספת לחשש של הרשויות כאמור, קשורה לאירועי מזג אוויר קיצוני שאירעו בתחילת אוקטובר והרסו ייבולים בשנדונג – אזור גידול הירקות הגדול במדינה – זאת בנוסף להתפרצויות חדשות של קורונה שעלולות לפגוע באספקת המזון.
בשבוע שעבר המחיר של מלפפונים, תרד וברוקולי הוכפל פי 2 לעומת תחילת החודש. התרד אף הפך יקר יותר מחלקים מסוימים של בשר חזיר ועמד על 16.67 יואן (2.60 דולר) לקילו, כך לפי מדד מחירי הירקות בשאוגואנג.

2 צפייה בגלריה
קניות בשוק בננינג סין
קניות בשוק בננינג סין
קניות בשוק בננינג בסין
(צילום: AFP)

הערכה היא כי מדד המחירים לצרכן עבור אוקטובר ירשום זינוק לעומת השנה שעברה, לראשונה מזה חמישה חודשים. במקביל, הממשלה עובדת על חוק לשמירה על ביטחון המזון ומתכוונת להציג צעדים חדשים לצמצום פסולת המזון, זאת לאחר שהנושא הוגדר בראש סדר העדיפויות בשנה שעברה.
לפי משרד המסחר, הרשויות המקומיות צריכות לרכוש ירקות שניתן לאחסן הרבה זמן מראש וכן עליהן לפעול כדי לחזק את רשתות המשלוחים הדחופים, על מנת להבטיח שערוצי ההפצה עובדים בצורה יעילה וחלקה. אתמול פורסם עוד כי הממשלה מתכוונת לחשוף את עתודות הירקות "בזמן המתאים" וזאת על מנת לקזז את המחירים העולים. עם זאת, לא ברור אילו ירקות סין מחזיקה בעתודות ומה הגודל שלהן.