אחרי המאבק על ההתנחלויות: בן אנד ג'ריס מאשימה את יוניליוור בהשתקת ביקורת על טראמפ
יצרנית הגלידות טענה כי החברה האם אסרה על פרסום פוסטים המותחים ביקורת על נשיא ארה"ב; העניין עלה במסגרת התביעה שהגישה בן אנד ג'ריס נגד יוניליוור בשל ניסיונה לבטל את הדירקטוריון העצמאי שלה, לאחר ההכרזה על הפסקת המכירות בהתנחלויות
מותג הגלידות בן אנד ג'ריס ממשיך להסתכסך עם החברה האם. הטענה הנוכחית של המותג היא שיוניליוור משתיקה אותם ולא מאפשרת להם להעביר ביקורת על נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.
ההאשמות עלו בדיון שהתקיים ביום חמישי בבית המשפט במנהטן, אז טענו בבן אנד ג'ריס כי מנכ"ל חטיבת הגלידות של יוניליוור, פיטר טר קולבה אסר עליהם במפורש "לפרסם פוסטים המעבירים ביקורת על הנשיא טראמפ", עד להשלמת בדיקה בנושא.
ביוניליוור, שרכשו את המותג המצליח בשנת 2000, מתכננים לפצל את חטיבת הגלידות שלה, הכוללת גם את המותג מגנום, כך שלפי בן אנד ג'רי'ס טר קולבה אמר שהאיסור נובע מהתוכניות הללו והסביר שהן יצרו "דינמיקה חדשה" ב"תקופה חסרת תקדים".
עוד הוסיפו כי טר קולבה מנע פרסום פוסט ביום ההשבעה של טראמפ ב-20 בינואר שעסק בנושאי השעה, וזאת בגלל שהיה בו אזכור של טראמפ. מיוניליוור לא התקבלה תגובה.
הדברים עלו כאמור במהלך דיון שנערך במסגרת התביעה שהגישו בבן אנד ג'ריס נגד יוניליוור וניסיונה לבטל את הדירקטוריון העצמאי שלה, זאת לאחר הכרזת המייסדים בן כהן וג'רי גרינפילד ב-2021 על כוונתם להפסיק ולמכור בהתנחלויות.
הפיצול המתוכנן של חטיבת הגלידות הוא במסגרת המאמצים של יוניליוור להעלות את הצמיחה על ידי פישוט פורטפוליו המוצרים שלה, הכולל עשרות מותגים ביניהם סבון דאב, הלמנ'ס וקנור.
בשבוע שעבר הודיעו ביוניליוור כי בחרו להנפיק את החטיבה המפוצלת באמסטרדם, וכי בכוונתם להשלים את הפיצול עד סוף השנה. הכנסות החטיבה עמדו בשנה שעברה על 8.72 מיליארד דולר, שייצגו 14% מכלל ההכנסות של יוניליוור.