סגור

ארה"ב: קראפט היינץ ומקדונלד'ס ימשיכו להעלות מחירים

לפי הוול סטריט ג'ורנל, כמה מספקיות המזון והמסעדות הגדולות בארצות הברית הודיעו שמחירי המוצרים ימשיכו לעלות. קראפט היינץ למשל תייקר את הרטבים ומוצרי הקפה

כמה מספקיות המזון והמסעדות הגדולות בארצות הברית, ובהן קראפט היינץ וכמה זכייניות של מקדונלד'ס, הודיעו שימשיכו להעלות מחירים מכיוון שהן עומדות בפני עלויות גבוהות. כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל".
קראפט היינץ הודיעה ביום שני שעבר לקמעונאיות כי היא תעלה את המחירים באוגוסט עבור פריטים שונים, החל מרטבים ועד מוצרי קפה של מקסוול האוס. קורי אונל, סמנכ"ל המכירות של קראפט היינץ, כתב במזכר לקמעונאים שהאינפלציה ממשיכה להשפיע על הכלכלה ולעצב את דפוסי הצריכה.

1 צפייה בגלריה
מקדונלד'ס מקדונלדס שיקגו ארה"ב
מקדונלד'ס מקדונלדס שיקגו ארה"ב
מקדונלד'ס, שיקגו ארה"ב
(צילום: שאטרסטוק)

משרד העבודה מסר ביום שישי כי מצרכי המרכולים עלו ב־11.9% במאי בשנה האחרונה, והמחירים עלו ב־7.4% במסעדות ומרכזי האכלה אחרים בתקופה זו. הפלישה של רוסיה לאוקראינה, אחד מאזורי ייצור התבואה המובילים בעולם, גורמת לעליית המחיר של מוצרי מזון בסיסיים, שמני בישול ומזון לבעלי חיים. מזג אוויר גרוע המשפיע על מדינות גדולות אחרות המייצרות יבולים, כולל בחלקים מדרום אמריקה, אוסטרליה והודו, מזין אף הוא את המשבר העולמי.
איאן בורדן, מנהל העסקים הבינלאומיים של מקדונלד'ס, מסר מצדו במהלך ועידת משקיעים שהתקיימה ביום חמישי כי החברה בוחנת את ההשפעה של עליות המחירים במסעדות שלה כדי לוודא שהן לא גבוהות מדי עבור הצרכנים: "הגישה שלנו אומרת שיש לבצע עליות מחירים תכופות יותר, אבל בקפיצות קטנות יותר".