סגור

בעקבות התפרצות זן הדלתא: סין הטילה הגבלות מסע, מבייג'ינג ועד ווהאן

לפי דיווח של CNBC, הרשויות החלו לבצע בדיקות נרחבות בעקבות ההתפרצות. לפי נציבות הבריאות הסינית הממלכתית, 96 מקרי קורונה נרשמו אתמול, היום השלישי ברצף שבו אומתו 90 מקרים ומעלה. רוב ההדבקות היו מקומיות, ולא יובאו מחוץ לסין

בעקבות התפרצות זן דלתא בערים המרכזיות ברחבי סין, מבייג'ינג ועד ווהאן, החלו הרשויות להשית איסורי מסע באזורים מסוימים ומבצעות בדיקות נרחבות. על כך מדווחת רשת CNBC.
לפי נציבות הבריאות הסינית הממלכתית, 96 מקרים נרשמו אתמול, היום השלישי ברצף שבו אומתו 90 מקרים ומעלה. רוב ההדבקות היו מקומיות, ולא יובאו מחוץ לסין.
כלכלנים מודאגים עתה כי מהלכי הסגר שנוקטת הממשלה יפגעו בהתאוששות הכלכלית, זאת לאחר שסין היתה היחידה מבין הכלכלות המובילות שצמחה בשנה שעברה.
"סין הראתה בעבר את נכונותה לנקוט צעדים מחמירים כדי להשתלט על הנגיף, ואין לנו ספק שהיא תעשה כך גם הפעם", ציין אתמול רוברט קארנל, ראש מחלקת מחקר אסיה־פסיפיק בבנק ING ההולנדי. "מגבלות מחמירות על תנועה ונסיעות שכבר יצאו לדרך יביאו ככל הנראה לתוצאות הרצויות. אבל זן דלתא הוא חמקמק באופן מיוחד והדאגה היא כעת כמה מהר זה יקרה ומה יהיה המחיר הכלכלי", סיכם.
סוכנות הידיעות הממלכתית שינחואה דיווחה כי הרשויות ביקשו מתושבים להמעיט בנסיעות ולהימנע מהתכנסויות. במקביל, הוקפאו טיסות, רכבות וקווי אוטובוסים למרחקים ארוכים. הבירה בייג'ינג הטילה מגבלות כניסה ויציאה מחמירות בתחילת השבוע וציינה כי מדובר ב"שלב קריטי" בהשתלטות על המגפה, אחרי שמספר המקרים המאומתים עלה בסוף יולי לראשונה זה חודשים.
2 צפייה בגלריה
אתמול ברחוב בעיר שנגחאי סין
אתמול ברחוב בעיר שנגחאי סין
שנגחאי, סין
(צילום: רויטרס)
ההתאוששות הכלכלית בסין אינה אחידה
העיר ווהאן, שם התפרצה לראשונה המגפה, תבצע בדיקות קורונה בקרב כלל תושביה. נכון ל־20 ביולי, למעלה מ־17 מיליון מנות חיסון ניתנו בווהאן, שיעור התחסנות של 77.6% בקרב בני 18 ומעלה. כך לפי רשויות הבריאות המקומיות.
כבר עתה, ההתאוששות הכלכלית בסין איננה אחידה ומגזרים מוטי יצוא מהווים את מנוע הצמיחה העיקרי, כאשר במקביל, הצריכה המקומית נמצאת בהאטה. "העלייה המחודשת במספר המקרים וצעדי הסגר החדשים יעכבו את התאוששות ההוצאות של משקי הבית בסין", כך לפי שון פנר, כלכלנית בכירה לזירת אסיה בחברת הייעוץ אוקספורד אקונומיקס, זאת למרות העלייה בקצב ההתחסנות. "ההתפשטות הגיאוגרפית של זן דלתא תדאיג את הרשויות בסין. כבר ראינו שיש להם סף סובלנות נמוך גם להתפרצויות קטנות", אמרה אתמול ל־CNBC.
בה בעת, עבור השנה כולה פנר צופה עדיין צמיחה של 8.4%, קצב גבוה מעט יותר מתחזיות קרן המטבע הבינלאומית העומדות על 8.1%.