סגור

נתון מאכזב בסין: פעילות המפעלים ברמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2020

מדד מנהלי הרכש לתחום הייצור בסין ירד ביולי לרמה של 50.4 מ-50.9 ביוני; האנליסטים ציפו לקריאה של 50.8 נקודות. הגורמים לירידה הם בין היתר התייקרות חומרי הגלם ומזג אוויר קיצוני


פעילות המפעלים בסין התרחבה ביולי בקצב האטי ביותר זה 17 חודשים, על רקע מחירים גבוהים יותר של חומרי הגלם, עלויות גבוהה יותר לתחזוקת הציוד ומזג אוויר קיצוני שהשפיעו על הפעילות העסקית. הנתון המאכזב מגביר את החשש להאטה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.


מדד מנהלי הרכש הרשמי בסין (PMI) ירד ביולי לרמה של 50.4 מ-50.9 ביוני, כך לפי הנתונים שפרסמה לשכת הסטטיסטיקה הלאומית (NBS). עם זאת, המדד נותר מעל לקריאה של 50, המייצגת התרחבות. האנליסטים ציפו לקריאה של 50.8. זו היתה הקריאה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2020, אז צנח המדד לרמה של 35.7 לאחר שהוטל הסגר הראשון לבלימת הקורונה.
מלשכת הסטטיסטיקה נמסר עוד כי תת-מדד לייצור נפל לרמה של 51 מ-51.9 ביוני. כמו כן תת-מדד הזמנות חדשות ירד לרמה של 50.9 מ-51.5 חודש קודם לכן, ומשקף האטה בביקושים. "הסימן המטריד ביותר הוא מדד היצוא החדש, שירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז יולי השנה שעברה", מסר בתגובה זהיוואי זהאנג, הכלכלן הראשי של חברת ניהול הנכסים פינפוינט. תת-המדד הזה במגמת ירידה כבר שלושה חודשים רצופים מאז מאי, ועמד ביולי על רמה של 47.7.

1 צפייה בגלריה
מפעל דיימלר בבייג'ינג
(צילום: בלומברג)
המחירים העולים של חומרי הגלם פוגעים ברווחיות של חברות התעשייה ומונעים מחלק מהיצואנים בסין לקבל הזמנות. עם זאת, הרשויות פועלות למנוע את גלגול העלויות הגבוהות לצרכנים.
מזג האוויר הקיצוני פגע במדד הבנייה, שנפל לרמה של 57.5 מרמה של 60.1 ביוני. האנליסטים מעריכים כי הסקטור עומד בפני מכשולים נוספים בשל הגברת הרגולציה בשוק הדיור.
כלכלת סין התאוששה ברובה מהשיבושים שנגרמו מהתפרצות הקורונה, ומגזרי הצריכה והשירותים עלו בהדרגה חזרה וכך גם היצוא והייצור. אולם היצרנים מתמודדים עם אתגרים חדשים, ובהם עליית מחירי חומרי הגלם, זינוק בעלויות הלוגיסטיות וצווארי בקבוק בשרשראות האספקה, כך שקצב עליית התמ"ג צפוי להתמתן.
הרשויות בסין גם מתמודדות עם התפרצות חדשה של קורונה בעיר ננג'ינג במזרח המדינה, זאת בנוסף להצפות במרכז המדינה שפגעו בפעילות העסקית ביולי והגבלות שהטילה הממשלה על ייצור פלדה במטרה לצמצם את הפליטה.