סגור
לוגו אמזון
אמזון (רויטרס)

איגוד העובדים בבריטניה: אמזון נקטה ב"תרגילים מלוכלכים" למניעת התאגדות

ה-GMB משך בקשתו להכרה בעובדי המחסן של אמזון בקובנטרי כמאוגדים והאשים את אמזון בכך. האיגוד טען כי אמזון שכרה אלף עובדים חדשים כדי להגדיל את מספר עובדי המחסן ולטרפד את ניסיון ההתאגדות

איגוד העובדים הכללי של בריטניה, ה-GMB, משך את בקשתו להכרה בעובדי המחסן של אמזון בקובנטרי כמאוגדים, והאשים את ענקית הקמעונאות ב"תרגילים מלוכלכים".
האיגוד טען שהמחסן של אמזון עבר את מספר העובדים הנחוץ כדי להבטיח הכרה בהם כחלק ממנו, זאת אחרי שאמזון שכרה 1,000 עובדים חדשים כדי לטרפד את ניסיון ההתאגדות. אמזון הכחישה את ההאשמות, ואמרה שהיא מגייסת עובדים חדשים כעניין שבשגרה.
עובדי המחסן ישבתו בין ה-12 ל-14 ביוני, כחלק מסכסוך ממושך סביב שכרם. ה-GMB נאבק על הזכות לייצג באופן רשמי את עובדי אמזון בקובנטרי כבר עשור, ואם יצליח הוא ייאלץ את אמזון לשאת ולתת עם העובדים בנושאי שכר, חופשים, וחופשות מחלה. האיגוד העריך שבאתר בקובנטרי יש 1,300 עובדים, ש-800 מתוכם חברים ב-GMB – מעל הרף המחייב הכרה באתר. האיגוד ציין את העובדה בפני אמזון, אשר לא הגיבה תוך 10 ימים, מה שהביא את ה-GMB להעלות את העניין בפני ועדת הבוררות המרכזית – גוף ממשלתי המפקח על רגולציית חוקי העבודה בבריטניה.
על פי האיגוד, אמזון שכרה במהירות עובדים נוספים, וכך הצליחה לטעון בהצלחה בפני הוועדה שיש לה יותר מ-2,000 עובדים באתר - מה שלא הותיר לאיגוד ברירה אלא למשוך את דרישתו להכרה. אם היה מגיש את הבקשה ונדחה, משמעות הדבר הייתה שלא יוכל להגיש אותה שוב במשך שלוש שנים.
דובר האיגוד אמר שהמחסן מחזיק כרגע יותר עובדים מאשר בבלאק פריידיי וחג המולד, והעריך שהעובדים החדשים יעלו לחברה 300 אלף פאונד נוספים מדי שבוע. "אלה תרגילים מלוכלכים, פשוט מאוד", אמר סטיוארט ריצ'רדס, אחד מבכירי האיגוד. "חברי האיגוד לא יוותרו במאבק להתאגדות והכרה. אנחנו לא הולכים לשום מקום".
אמזון מסרה בתגובה שהיא מציעה לעובדיה "שכר תחרותי, הטבות מופלגות, הזדמנויות קריירה, והכל תוך עבודה בסביבה מודרנית ובטוחה", וכן שהעובדים "יכולים לתקשר ישירות עם מנהיגות החברה" אם יש להם תלונות. עובדי האתר בקובנטרי היו הראשונים מעובדי החברה שיצאו לשביתה בבריטניה בינואר, והמשיכו לשבות גם בפברואר, מרץ ואפריל.