"האחריות על הנהג": טסלה מערערת על קנס של 243 מיליון דולר בעקבות תאונה קטלנית בטייס אוטומטי
יצרנית הרכב החשמלי טוענת שהקנס שניתן לה על גרימת מוות ברשלנות בתאונה קטלנית ב-2019, ניתן להפחתה. לטענת החברה: המודל S שהיה מעורב בתאונה ושבו הופעל מצב אוטומטי לא נושא כל פגם תכנוני
טסלה מערערת על גזר דין שניתן במשפט על מוות ברשלנות שעשוי לעלות לחברה 242.5 מיליון דולר, אם לא יופחת או יבוטל. כך לפי דיווח ב-CNBC.
בתחילת החודש קבע חבר מושבעים במיאמי שטסלה אחראית באופן חלקי לתאונה קטלנית שאירעה ב-2019 בזמן שהטייס האוטומטי נהג ברכב מתוצרתה. לפיכך עליה לשלם חלק מהסכום שנפסק בסך 329 מיליון דולר שיקבלו משפחת ההרוגה בתאונה ואדם שנפצע. לפי CNBC, התשלום מתבסס על 129 מיליון דולר כפיצוי, ו-200 מיליון כקנס ענישתי. חבר המושבעים קבע שטסלה אחראית ל-33% מהתאונה הקטלנית, כלומר שתשלם 42.5 מיליון דולר בנזיקין. עורכי הדין של התובעים אמרו בתחילת החודש שבגלל שהקנס הענישתי הוטל רק על טסלה, הם מצפים שהחברה תשלם את מלוא 200 מיליון הדולר, שיביאו את סך תשלומיה במקרה זה ל-242.5 מיליון דולר.
כעת, יצרנית הרכב של אלון מאסק מבקשת שפסק הדין יבוטל או שייקבע משפט חדש בבית המשפט המחוזי של דרום פלורידה. לטענת טסלה, הנזיקין שנפסקו בתיק ניתנים להפחתה חדה מ-129 ל-69 מיליון דולר, כלומר שטסלה תצטרך לשלם 23 מיליון דולר בלבד (שליש מ-69) אם פסק הדין הקודם, שקבע שהחברה אחראית באופן חלקי לתאונה, יוותר על כנו. החברה טענה גם שהקנס הענישתי שספגה (בגובה 200 מיליון דולר) צריך להיות מבוטל או מופחת, תחת תקנה הקיימת במדינת פלורידה.
התיק עוסק בתאונה קטלנית שאירעה ב-2019 בקי לארגו, פלורידה, שבה נהג אדם בשם ג'ורג' מקגי בטסלה מודל S והשתמש בטייס האוטומטי המורחב של החברה, שהיא מערכת נהיגה אוטונומית למחצה. בזמן הנסיעה מקגי שמט את הטלפון הנייד שלו והתכופף להרימו. במשפט הוא אמר שהאמין שהטייס האוטומטי המורחב יבלום אם חפץ כלשהו עומד בנתיב הרכב - אך המודל S של מקגי האיצה דרך צומת בכ-100 קמ"ש, ופגעה ברכב חונה ובבעליו, שעמדו מצידו האחר. בתאונה נהרגה נייבל בנאבידס בת ה-22, וחברה דילון אנגולו נפצע קשה. חבר מושבעים במיאמי מצא מוקדם יותר החודש שעל טסלה לפצות את משפחות ההרוגה והפצוע, ולשלם 242.5 מיליון מתוך פיצוי של 329 מיליון דולר שגזר לטובת הקורבנות.
בבקשה להגשת הערעור טוענים עורכי הדין של טסלה שהמודל S לא נושא כל פגם תכנוני, ושלא ניתן לתלות את הסיבה לתאונה בפגם תכנוני כלשהו. הם טוענים שהאחריות המלאה צריכה להיות מוטלת על הנהג. "כל עוד יש נהג על ההגה, כל מאפיין בטיחות עשוי לעודד כמה נהגים רשלניים בזמן שהוא מגביר את הבטיחות עבור אינספור נהגים אחרים".































