סגור
מונית אוטונומית טסלה
רכב אוטונומי של טסלה (צילום: Brandon Bell/Getty Images)

פיצויים בסך 329 מיליון דולר בעקבות תאונה של טסלה במצב טייס אוטומטי

חבר מושבעים במיאמי פסק שחברת הרכב אחראית חלקית לתאונה קטלנית שאירעה לפני שש שנים, בה נרשמו הרוגה ופצוע; לפיכך על טסלה לשלם חלק מהסכום; "שקריה הפכו את הכבישים שלנו למסלולי ניסוי עבור הטכנולוגיה הפגומה שלה", טענו עורכי הדין מטעם התובעים

חבר מושבעים במיאמי קבע שטסלה אחראית באופן חלקי לתאונה קטלנית שאירעה ב-2019 בזמן שהטייס האוטומטי נהג ברכב מתוצרתה - תאונה נוספת בנסיבות אלו של אחד מרכביה. לפיכך עליה לשלם חלק מהסכום שנפסק בסך 329 מיליון דולר שיקבלו משפחת ההרוגה בתאונה ואדם שנפצע.
לפי כתבה ב-CNBC, התשלום מתבסס על 129 מיליון דולר כפיצוי, ו-200 מיליון כקנס ענישתי. חבר המושבעים קבע שטסלה אחראית ל-33% מהתאונה הקטלנית, כלומר שתשלם 42.5 מיליון דולר בנזיקין.
עורכי הדין של התובעים אמרו אתמול (ו') שבגלל שהקנס הענישתי הוטל רק על טסלה, הם מצפים שהחברה תשלם את מלוא 200 מיליון הדולר, שיביאו את סך תשלומיה במקרה זה ל-242.5 מיליון דולר. מטסלה נמסר שהיא מתכוונת לערער על ההחלטה.
עורכי הדין של התובעים ביקשו מחבר המושבעים להעניק פיצוי בסך של 345 מיליון דולר בנזיקין. במשפט שנפתח במחוז הדרומי של פלורידה החל ב-14 ביולי, התמקדה התביעה בשאלה מי אחראי לתאונה הקטלנית שאירעה בקי לארגו, פלורידה ב-2019.
בעלי טסלה בשם ג'ורג' מקגי נהג בטסלה מודל S שלו בזמן שהשתמש בטייס האוטומטי המורחב של החברה – שהיא מערכת נהיגה אוטומטית למחצה. בזמן הנהיגה נשמט למקגי הטלפון הנייד, והוא מיהר להתכופף כדי להרימו. במשפט הוא אמר שהאמין שהטייס האוטומטי יבלום אם חפץ כלשהו יעמוד בדרכו, אך הטסלה שלו האיצה לקראת מעבר בצומת, הגיעה למהירות של כ-100 קמ"ש, ופגעה ברכב חונה ריק ובבעליו, שעמדו מצידו האחר. נייבל בנאבידס בת ה-22 נהרגה במקום, וגופתה נמצאה כ-25 מטר ממקום הפגיעה. בן הזוג שלה, דילון אנגולו, נפצע אך שרד עם שברים מרובים, פגיעה מוחית וטראומה נפשית.
"טסלה תכננה את הטייס האוטומטי עבור כבישים מהירים בפיקוח, אך בחרה לא להגביל נהגים משימוש בו במצבים נוספים, זאת בעוד הבעלים אילון מאסק מספר לעולם שהטייס אוטומטי נוהג טוב יותר מבני אדם. שקריה של טסלה הפכו את הכבישים שלנו למסלולי ניסוי עבור הטכנולוגיה הפגומה שלה, ומסכנים מדי יום אמריקאים כמו בנאבידס ואנגולו", כך אמר עורך הדין של התובעים, ברט שרייבר, במייל שכתב.
גזר הדין התקבל בשעה שמאסק מנסה לשכנע משקיעים שהחברה שלו יכולה עוד להפוך למובילה בתחום כלי הרכב האוטונומיים, ושמערכות הנהיגה האוטונומית שלה בטוחות מספיק כדי להפעיל ציים של מוניות רובוטיות בכבישים ציבוריים בארה"ב. מניות טסלה ירדו ב-1.8% אתמול, ורשמו עד כה השנה ירידה של 25%.