סגור
שר החינוך האמריקאי מיגל קרדונה
שר החינוך האמריקאי מיגל קרדונה (צילום: בלומברג)

ממשל ביידן כבר ויתר על 153 מיליארד דולר בחובות סטודנטים

בסבב הנוכחי נמחקו חובות ל-277 אלף לווים בסכום כולל של 7.4 מיליארד דולר. עד כה ויתר הממשל על חובות של 4.3 בני אדם. שר החינוך האמריקאי: "נמשיך במאבקנו להביא הקלה למיליוני אנשים ברחבי המדינה"

ממשל ביידן הודיע היום שימחל על הלוואות סטודנטים בסכום של 7.4 מיליארד דולר, עבור 277 אלף לווים. סבב ביטול החובות הנוכחי הוא התוצאה של שינויים שעשה משרד החינוך האמריקאי, כולל בקרה משופרת על תוכניות תשלום מבוססות הכנסה, והתוכנית למחילת חובות למשרתי ציבור.
עד כה מחק ממשל ביידן חובות של 4.3 מיליון בני אדם בסכום כולל של 153 מיליארד דולר. "כל עוד יש אנשים שנושאים חובות כבדים מלימודיהם וצריכים לבחור בינם לבין צרכים בסיסיים כמו מזון או בריאות, אנו נמשיך במאבקנו להביא הקלה למיליוני אנשים ברחבי המדינה", אמר שר החינוך האמריקאי מיגל קרדונה.
בסבב המחילה הנוכחי יימחקו חובות של 206 אלף איש, בסכום כולל של 3.6 מיליארד דולר באמצעות תוכנית חיסכון על השכלה משמעותית (SAVE), שכוללת אפשרות למחול על חוב לאחר פרק זמן קצר יותר מתוכניות מבוססות הכנסה אחרות, עבור לווים שלקחו הלוואה קטנה יחסית לשם לימודיהם. חוב בסך 3.5 מיליארד דולר של 65 אלף חייבים נוספים יימחק הודות לתיקונים בתוכניות מבוססות ההכנסה של משרד החינוך, ו-4,600 חייבים נוספים ייהנו ממחיקת חובם הודות לתוכנית הממשלתית למחיקת חובות לעובדי ציבור, בסכום כולל של 300 מיליון דולר.
הבטחת הבחירות של ביידן מ-2020 למחוק חובות לימודים נתקלה בקשיים מצד בית המשפט העליון ביוני האחרון, אז השופטים השמרנים פסקו שתוכנית ביטול החוב בסך 400 מיליארד דולר של ביידן אינה חוקתית. בעקבות זאת הנחה הנשיא את משרד החינוך לבחון מחדש את סמכותו הקיימת להפחית או לבטל חובות סטודנטים, והאחרון ביטל כאמור עד כה בזמן ממשל ביידן חובות של 4.3 מיליון בני אדם, בסך של 153 מיליארד דולר.