סגור
טאלק ג'ונסון אנד ג'ונסון J_altJ
הטלק של ג'ונסון אנד ג'ונסון (רויטרס)

ג'ונסון אנד ג'ונסון: נפסיק למכור אבקת החתלה מבוססת טלק

יותר משנתיים אחרי שהפסיקה את מכירת המוצר בארצות הברית וקנדה, הודיעה החברה שתפסיק את מכירתו גם בשאר העולם ב-2023. החברה מתמודדת עם תביעות עתק של צרכנים שטוענים שהאבקה מסרטנת בשל זיהומה באסבסט. החברה ממשיכה לטעון שהמוצר לא מסוכן

חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון תפסיק למכור אבקת החתלה מבוססת טלק ב-2023, כך הודיעה החברה אתמול (ה'), יותר משנתיים לאחר שהפסיקה למכור בארצות הברית את המוצר שגרם לאלפי תביעות נגדה בשל בעיות בטיחות. "כחלק מהערכה מחודשת של המוצרים שאנו מוכרים, קיבלנו החלטה מסחרית לעבור בלעדית למוצרים מבוססי עמילן תירס", מסרה החברה, והוסיפה שאבקת החתלה מבוססת עמילן תירס כבר נמכרת במדינות רבות ברחבי העולם.
ב-2020 הודיעה ג'ונסון אנד ג'ונסון שתפסיק למכור את אבקת ההחתלה מטלק בארצות הברית וקנדה לאור הירידה בביקוש בעקבות מה שהיא כינתה "מידע כוזב" לגבי בטיחות השימוש במוצר וגל של תביעות משפטיות בשל כך. החברה מתמודדת עם כ-38 אלף תביעות של צרכנים הטוענים שמוצרי הטלק גרמו לסרטן עקב זיהומו באסבסט, שהוא מחולל סרטן ידוע. החברה דחתה את ההאשמות, ואמרה שעשורים של בדיקות מדעיות ואישורים רגולטוריים הראו שהטלק שלה בטוח ואינו מזוהם באסבסט. אתמול חזרה החברה על הדברים בעת שהודיעה על הפסקת מכירת המוצר.
ג'ונסון אנד ג'ונסון נפרדה באוקטובר משלוחתה LTL Management, העבירה אליה את כל תביעות הטלק, ומיד הכריזה עליה כפושטת רגל, מה שהשהה את התביעות. התובעים אמרו שהחברה צריכה להתמודד עם התביעות, בעוד האחרונה טוענת שהליך פשיטת הרגל הוא דרך הוגנת לפצות את התובעים.
בן וייטינג, עורך דין בפירמת קלר פוסטמן המייצג את התובעים, אמר שכיוון שהתביעות מושהות עקב פשיטת הרגל, החלטת החברה לא תשפיע עליהן מידית. אך אם בית משפט פדרלי לערעורים יאפשר לתביעות להתקדם, הצרכנים יוכלו לנסות להשתמש בעובדה שהחברה הפסיקה למכור את המוצר כראיה שתתמוך בטענתם.
"אם התביעות האלה אכן יתקדמו, אז זה משמעותי", אמר וייטינג. לפני ההכרזה על פשיטת רגל החברה עמדה בפני תשלומים של 3.5 מיליארד דולר שנפסקו נגדה, כולל בתביעה שבה נפסק שהחברה תשלם ל-22 התובעות יותר מ-2 מיליארד דולר. ניסיון מצד אחד מבעלי המניות להביא לסופן את מכירות הטלק הבינלאומיות נכשל באפריל.