סגור

המשבר מחריף: סין הורתה לחברות כריית הפחם להגדיל התפוקה

המחסור בחשמל מחמיר בכלכלה השנייה בגודלה בעולם, ומיליוני בתים ועסקים נפגעים; הממשלה הורתה למכרות להגביר את קצב הייצור שלהם בניסיון להגדיל את מלאי הפחם

משבר האנרגיה בסין הולך ומחריף, והממשלה הורתה לחברות כריית הפחם במדינה להגדיל את התפוקה. זאת על רקע המחסור שהוביל להפסקות חשמל שפגעו במיליוני בתים ועסקים בשבועות האחרונים, כך לפי דיווח באתר ה-BBC. לאחרונה אף הורתה הממשלה לחברות המקומיות לרכוש גז בכל מחיר וטלטלה את השוק העולמי.


בסוכנות הידיעות הסינית קאישין (Caixin) דיווחו גם כי המחוזות הנחשבים למרכזיים בכריית הפחם חויבו להעלות את הייצור. מאז אמצע החודש שעבר סבלו כמה מחוזות ברחבי המדינות מהפסקות חשמל יזומות, זאת לאחר שהביקוש זינק בעקבות ההתאוששות הכלכלית לאחר הגבלות הקורונה.

2 צפייה בגלריה
עמודי חשמל סין
עמודי חשמל סין
רשת החשמל בסין קורסת
(צילום: גטי אימג'ס)

לפי הדיווח, הממשלה הורתה ליותר מ-70 מכרות באזור מונגוליה להעלות את תפוקת הייצור השנתית בקרוב ל-100 מיליון טונה. האזור נחשב ליצרן הפחם השני בגודלו בסין. העלייה המוצעת בתפוקה של 100 מיליון טונה תייצג קרוב ל-3% מכלל צריכת הפחם השנתית של המדינה.
2 צפייה בגלריה
מכרה פחם סין
מכרה פחם סין
מכרה פחם בסין
(צילום: EPA)

מהלך זה הוא הניסיון האחרון עד כה מצד הרשויות להגדיל את מלאי הפחם, בשעה שהמחירים מטפסים לשיאים והמחסור מאלץ את חברות האנרגיה לקצוב את אספקת החשמל בחלקים נרחבים במדינה. הפסקות החשמל כתוצאה מכך הובילו לכך שמפעלים רבים נאלצו לצמצם בייצור או להפסיק כליל את הפעילות. מרכזי הייצור בצפון מזרח סין נפגעו במיוחד מהמצב.
המחסור באנרגיה מעורר חשש גם במדינות נוספות בעולם, כולל באירופה, בבריטניה ובהודו. כך למשל הצרכנים בבריטניה הוזהרו מפני עלייה חדה בחשבונות. במקביל, הודו נמצאת על סף משבר אנרגיה חסר תקדים והספקים במדינה מתקשים להשיג מספיק פחם כדי לעמוד בביקוש העולה לחשמל.