סגור

"NSO מתעלמת משאלות לגבי חוקיות פעילותה"

כך לפי חברת הייעוץ האמריקאית שמונתה לנהל את קרן הפרייווט אקוויטי שמחזיקה ב-70% מחברת הסייבר ההתקפי; NSO: "עומדים בכל אמות המידה החוקיות והרגולטוריות בכל תחום פעולה רלוונטי"

ברקלי ריסרץ' גרופ (BRG), חברת הייעוץ האמריקאית שבשנה שעברה מונתה לנהל את קרן הפרייבט אקוויטי נובלפינה שבבעלותה 70% מ-NSO, אמרה למחוקקים בפרלמנט האירופי כי שאלות שהציגה לגבי "מידת החוקיות" של החברה זכו להתעלמות מצד צוות הניהול של NSO – כך לפי דיווח ב"פייננשל טיימס".
קיימות עדיין סיבות לדאגה לגבי "הניהול ההיסטורי של NSO גרופ" ו"פעילות מתמשכת אפשרית", שבהקשר אליהן לא ניתן מענה ל-BRG – כך לפי פרקליטי BRG במכתב שהעבירו למחוקקים האירופים.
במכתב שהועבר בחודש שעבר פרקליטי BRG אמרו כי מאוגוסט שעבר חברת הייעוץ "חוקרת את הניהול ההיסטורי והמתמשך וההתנהלות העסקית של NSO גרופ", כולל עמידתה בחרם סחר אמריקאי. אבל התהליך "תקוע" בגלל עמדתה של NSO. עוד צוין כי חקירות שהתבצעו עד כה הציפו יותר שאלות מתשובות. הגורמים החתומים על המכתב מציעים לחלוק מידע עם הפוליטיקאים האירופים לצורכי חקירת השימוש ברוגלת פגסוס שמתבצעת כעת על ידי הוועדה המיוחדת שמינה הפרלמנט האירופי. הוועדה צפויה להגיש את מסקנותיה בתוך כשנה.
1 צפייה בגלריה
חברת הפרלמנט האירופי מטעם הולנד סופי אינטוולד
חברת הפרלמנט האירופי מטעם הולנד סופי אינטוולד
חברת הפרלמנט האירופי האחראית על חקירת NSO, סופי אינטוולד
(צילום: Sebastiaan ter Burg)
NSO מסרה בתגובה כי החברה "עומדת בכל אמות המידה החוקיות והרגולטוריות בכל תחום פעולה רלוונטי, ומנהלי החברה פועלים לפי תקנות ממשל תאגידי הולם, עובדים בשיתוף עם כל הוועדות והמנהלים שמונו, ומשתפים פעולה עם כל פיקוח סטטוטורי נדרש".
סופי אינטוולד, חברת הפרלמנט האירופי שמפקחת על החקירה, מסרה כי המכתב של BRG מציף שאלות שהן "לב הדברים שאנחנו רוצים לדעת", וחברי הפרלמנט האירופי ידונו בתוכנו עם NSO. עוד הוסיפה: "אנחנו צריכים לדעת כיצד הם פועלים, מה המדיניות של מכירת המוצרים שלהם לממשלות ולגורמים שאינם ממשלות. לא קיימת בהירות לגבי מידת הגישה למידע שיש להם".