סגור
שוקולד קקאו סחורות
שוקולד. מחירי הקאקאו בעלייה מתמדת (צילום: שאטרסטוק)

יותר מהביטקוין: מחירי הקקאו זינקו ב-186% בשנה האחרונה

לפי סיטונאים בניו יורק זינק מחיר פולי הקקאו בשבועות האחרונים ביותר מ-47% ל-8,900 דולר לטונה. הזינוק במחיר הקקאו ב-12 החודשים עקף את הזינוק במחיר הביטקוין, שהוסיף לערכו 150%

מחירי הקקאו היו בעלייה מתמדת כבר בשנת 2023, אך השנה המחיר כמעט הכפיל את עצמו עד עתה, לפי בלומברג. מחיר פולי הקקאו עלה לרמה "כמעט בלתי מתקבלת על הדעת", ולפי הסיטונאים בניו יורק הוא זינק בשבועות האחרונים ביותר מ-47% ל-8,900 דולר לטונה.
ב-12 החודשים האחרונים עלה מחיר הקקאו ב-186%, עלייה ששוברת אפילו את השיא של ביטקוין באותה תקופה – של 150%. מומחים צופים שעליית המחיר תגיע עם תחילת חג הפסחא גם לחנויות. בשנה שעברה גבו קמעונאים בארה"ב מחיר גבוה יותר עבור שוקולד ב-11.6% מאשר ב-2022, כך לפי ביזנס אינסיידר.
במהלך שיחות רווח בינואר ובפברואר, בכירים מחברות הרשי וקדבורי ציינו כי לאור המחסור באספקת קקאו, כנראה יהיו העלאות מחירים לצרכנים. גשמים עזים במערב אפריקה, שבה מגדלים את רוב הקקאו בעולם, פגעו בייצור בחצי השנה האחרונה.
"אנחנו נשתמש בכל כלי בארגז הכלים שלנו, כולל בתמחור, כדרך לנהל את העסק", אמרה נשיאת הרשי והמנכ"לית, מישל באק, במהלך שיחת רווחים ב-8 בפברואר.