סגור

עוד חוזר הניגון: אוניברסיטאות בארה"ב עוברות שוב ללמידה מרחוק

בהרווארד הודיעו לסטודנטים על מעבר של רוב התוכניות למתכונת של למידה מרחוק במהלך ינואר, בשל "עלייה מהירה במספר הנדבקים בקורונה"; ייל שלחה לקהילתה הודעה בשבת בלילה, בה נכתב שכל המבחנים יבוצעו באופן מקוון - ועודדה סטודנטים לחזור הביתה; וגם אוניברסיטת סטנפורד הודיעה על מעבר ללמידה מקוונת עבור רוב הסטודנטים

הסטודנטים של אוניברסיטת הרווארד יאלצו ללמוד מרחוק במהלך רובו של חודש ינואר, עקב "העלייה המהירה" במספר מקרי הקורונה - כך הודיעה האוניברסיטה בשבת. לפי ההודעה, "עלייה מהירה במספר המקרים ברחבי המדינה" אילצה את האוניברסיטה לקבל את ההחלטה.
"אנו כותבים כדי להודיע לכם שבשלושת השבועות הראשונים של ינואר ננקוט צעדים כדי להפחית את הצפיפות בקמפוס על ידי העברת חלק מהלמידה והעבודה לבתים. לא קיבלנו החלטה זו בקלות ראש, והיא מגיעה בעקבות העלייה המהירה במספר מקרי הקורונה המקומיים וברחבי המדינה, וכן הנוכחות הגוברת של זן האומיקרון המדבק במיוחד", לשון ההודעה.
2 צפייה בגלריה
הקמפוס של אוניברסיטת הרווארד בקיימברידג' מסצ'וסטס
הקמפוס של אוניברסיטת הרווארד בקיימברידג' מסצ'וסטס
הקמפוס של אוניברסיטת הרווארד בקיימברידג', מסצ'וסטס
(AFP)
מנהלי אוניברסיטת הרוורד כתבו שההחלטה להעביר את השיעורים לאונליין התקבלה כאשר "בריאות ובטיחות הקהילה שלנו נמצאות בראש סדר העדיפויות". חופשת החורף של אוניברסיטת הרוורד מתחילה ב-14 בינואר, וסמסטר האביב מתחיל ב-24 בינואר. רוב הסטודנטים ילמדו באופן מקוון, אלא אם יקבלו אישור מהאוניברסיטה לחזור לקמפוס, כך לפי ההודעה, בה נאמר גם שחלק מהתכניות בהן נדרשת נוכחות של הסטודנטים ימשיכו להתנהל בקמפוס.
"חלק מתוכניות הלימודים ימשיכו בקמפוס, כמו למשל ניסויי מעבדה או לימודים שקשורים בטיפולים קליניים", נמסר מהאוניברסיטה. ההנהלה כתבה שמאוחר יותר בינואר המוסד עשוי לחזור לפעילויות קמפוס יותר משמעותיות, אך ציינה שזה תלוי בתנאים הבריאותיים.
2 צפייה בגלריה
פוטו האוניברסיטאות היפות בעולם סטנפורד קליפורניה ארצות הברית
פוטו האוניברסיטאות היפות בעולם סטנפורד קליפורניה ארצות הברית
אוניברסיטת סטנפורד, קליפורניה
(צילום: שאטרסטוק)
גם אוניברסיטת ייל שלחה לקהילתה מייל בשבת בלילה, בו נכתב שכל המבחנים יבוצעו באופן מקוון, ועודדה סטודנטים לחזור הביתה. "למרות שבייל לא הייתה עלייה דומה במספר מקרי הקורונה כמו בכמה אוניברסיטאות אחרות, אנו יודעים שרבים מכם מודאגים מלהישאר בקמפוס במהלך תקופת המבחנים. למרות שהסיכון להדבקה במהלך מבחנים הוא קטן, אנו רוצים שתוכלו ללכת כעת הביתה", כך לפי ההודעה.
גם אוניברסיטת סטנפורד הודיעה על מעבר ללמידה מקוונת עבור רוב הסטודנטים בשבועיים הראשונים של ינואר.