סגור

שיא במספר המתפטרים בארה"ב: 4.5 מיליון בנובמבר

המשמעות היא ש־3% מכלל העובדים בארה"ב פרשו מרצון מעבודתם. ה ששה חודשים שמספר המשרות הפנויות עולה בארה"ב על 10 מיליון

תופעת "ההתפטרות הגדולה" בארה"ב הולכת וגדלה: מספר האמריקאים שפרשו מעבודתם הגיע בנובמבר האחרון לשיא חדש בשעה שמספר המשרות הפנויות התקרב גם הוא לשיא של כל הזמנים. כך דיווח בשבוע שעבר ה"יו.אס.אי טודיי".
העיתון דיווח כי מספר העובדים שעזבו את עבודתם עלה מ־4.2 מיליון באוקטובר ל־4.5 מיליון בנובמבר, כאשר השיא הקודם שנרשם בספטמבר עמד על 4.4 מיליון מתפטרים. המשמעות היא ש־3% מכלל העובדים בארה"ב פרשו מרצון מעבודתם.

1 צפייה בגלריה
התפטרות פיטורים עבודה קריירה
התפטרות פיטורים עבודה קריירה
אילוסטרציה
(שאטרסטוק)

עוד דווח כי המעסיקים הציעו בנובמבר 10.6 מיליון משרות, לעומת שיא של כמעט 11 מיליון בחודש הקודם וקצת מתחת לשיא של כל הזמנים שהושג ביולי. זה ששה חודשים שמספר המשרות הפנויות עולה בארה"ב על 10 מיליון. הירידה במספר המשרות הפנויות קשורה להצטמקות ענף המסעדות ובתי המלון, שאיבד 261 אלף משרות. ועם זאת, מכיוון שנרשמה בנובמבר אבטלה של 6.9 מיליון אמריקאים, המשמעות היא שהיו 1.5 משרות זמינות לכל מובטל, המספר הגדול ביותר שנרשם זה שני עשורים.
מספר הגיוסים הכולל זינק מ־6.5 מיליון ל־6.7 מיליון, הרמה הגבוהה ביותר מאז יולי, ומה שנראה היה כסימן לכך שמספר המושפעים מהמגפה מצטמצם, אלא שבינתיים פרץ זן האומיקרון המדבק יותר מקודמיו. בתעשיית המלונאות והמסעדנות, שנפגעה בצורה הקשה ביותר ממחסור בכח אדם, זינקו נתוני ההתפטרות הגדולה מ־761 אלף איש באוקטובר ל־920 אלף בנובמבר. מספר המתפטרים במסחר, תחבורה ושירותים עלה מ־953 אלף ל־998 אלף, בשירותי החינוך והבריאות מ־606 אלף ל־660 אלף, ובענף הבנייה מ־191 אלף ל־207 אלף.