סגור

ארה"ב: מאומתים לקורונה ללא סימפטומים יידרשו לבידוד של 5 ימים בלבד

לאחר השחרור מבידוד הם יידרשו לעטות מסכות לעוד חמישה ימים; המטרה, בין השאר, היא למנוע שיבושים נרחבים בכלכלה על רקע הזינוק בתחלואה והמחסור בעובדים; ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, הבטיח כי חוק שיהפוך למעשה את ההתחסנות לחובה צפוי להיכנס לתוקף באמצע ינואר

רשויות הבריאות בארה"ב הפחיתו את זמן הבידוד הנדרש ממאומתים לקורונה, בין השאר על מנת למנוע שיבושים נרחבים בכלכלה על רקע הזינוק בתחלואה במדינה והמחסור בעובדים. המרכז לפיקוח על מחלות ומניעתן (CDC) הודיע אמש (ב') כי מאומתים לקורונה יידרשו להישאר בבידוד חמישה ימים בלבד, זאת בתנאי שכבר אין להם סימפטומים. לאחר השחרור מבידוד הם יידרשו לעטות מסכות לעוד חמישה ימים. עד כה, מאומתים חויבו בבידוד של עשרה ימים.
ההנחיות החדשות מגיעות בעוד שמספר הנדבקים היומי בארה"ב מתקרב לשיא שנרשם בחורף שעבר וגורם לשיבושים נרחבים, בעיקר בתעשיות התעופה והאירוח. "ההנחיות החדשות בנוגע לבידוד לוקחות בחשבון את מה שידוע לנו על התפשטות הנגיף, וההגנה שמספקים החיסונים וזריקות הבוסטר", מסרה רושל וולינסקי, מנהלת ה-CDC. "הן יבטיחו שאנשים יחזרו בבטחה לשגרת חייהם".
2 צפייה בגלריה
קורונה דצמבר 2021 ניו יורק
קורונה דצמבר 2021 ניו יורק
תור לבדיקת קורונה, החודש בניו יורק
(צילום: רויטרס)
במקביל, נמשכים ביטולי הטיסות במדינה, כאשר ביום שני בוטלו 2,800 טיסות נוספות ברחבי העולם, כאלף מתוכן בארה"ב. מאז יום שישי, בזמן שבעולם חגגו את חג המולד, בוטלו מעל ל-6,000 טיסות. אחת הסיבות העיקריות לכך היא מחסור בעובדים בחברות התעופה, בשל הצורך בבידוד של הנדבקים.

אפל סוגרת חנויות בניו יורק

בעקבות העלייה בתחלואה הודיעו באפל כי הם סוגרים חנויות בניו יורק. מדובר על 11 סניפים במנהטן, ברוקלין, ברונקס וסטטן איילנד. עם זאת, הלקוחות יוכלו לאסוף מהסניפים הזמנות מקוונות. במרץ 2020, לאחר ההתפרצות הראשונה של הקורונה, סגרה אפל את כל החנויות שלה בארה"ב, ולאחר הפתיחה מחדש הציבה בחנויות תחנות סניטציה ללקוחות וחייבה את העובדים לעטות מסכות ולבצע בדיקות שבועיות. מוקדם יותר החודש אפל סגרה באופן זמני חנויות במיאמי, אוטווה ואונטריו, בשל העלייה בתחלואה באזורים הללו. "אנחנו עוקבים באופן קבוע אחר התנאים ונתאים את צעדי הבריאות שלנו כדי לתמוך ברווחת הלקוחות והעובדים שלנו", מסרה החברה בהצהרה.
אתמול התייחס גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למצב המחמיר, אך הודה כי לא חושב שהממשל עצמו יוכל להביא לסיום המגפה. "אין פתרון ברמה הפדראלית", אמר. "זה ייפתר ברמת המדינות". בכל זאת, בכירים בממשל ציינו כי הם שוקלים עוד דרכים לעודד התחסנות. יועץ הקורונה הראשי לבית הלבן, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אף ציין כי בשלב מסויים לא תהיה ברירה אלא לאפשר רק למחוסנים לטוס בתוך ארה"ב. "כשיש חובת התחסנות, זה תמריץ נוסף לשכנע עוד אנשים להתחסן", אמר בריאיון ל-MSNBC. "אני חושב שזה משהו שצריך לשקול ברצינות לגבי הטיסות הפנימיות".
2 צפייה בגלריה
ילדים ב בית ספר כיתה קורונה צרפת
ילדים ב בית ספר כיתה קורונה צרפת
ילדי בית ספר בצרפת (ארכיון)
(צילום: אם סי טי)

צרפת: חוק שיחייב התחסנות צפוי להיכנס לתוקף בינואר

גם באירופה ממשיכים להתמודד עם התפשטות זן האומיקרון. בצרפת הממשלה מתכננת לחייב את מקומות העבודה לאפשר עבודה מהבית לשלושה ימים בשבוע; הגבלות נוספות שנשקלות הן איסור על התקהלויות של מעל ל-2,000 אנשים במקומות סגורים. ראש הממשלה, ז'אן קסטקס, הבטיח כי חוק שיהפוך למעשה את ההתחסנות לחובה צפוי להיכנס לתוקף באמצע ינואר. החוק לא יאפשר יותר כניסה למקומות ציבוריים כמו מסעדות וברים עם בדיקת קורונה שלילית, אלא יחייב הצגת תעודת התחסנות. "אנחנו במירוץ נגד השעון", אמר קסטקס במסיבת עיתונאים. "גם אם בתי החולים עוד לא עמוסים עם אומיקרון, קצב ההדבקות של הווריאנט והמהירות שבה הוא מתפשט מחייבים אותנו לפעול".
אתמול נכנסו לתוקף גם הגבלות חדשות בגרמניה, שימנעו התקהלויות. בנוסף, בחלק מהמחוזות נסגרו בתי כושר, בריכות ציבוריות, מועדוני לילה ואולמות קולנוע. במקביל, בוטלו – זו השנה השנייה ברציפות – הופעות זיקוקי דינור לכבוד הסילבסטר.