סגור
תקליט חנות תקליטים
תקליט של סיימון וגרפונקל בחנות תקליטים. ירידה בהורדות ועלייה במכירות (צילום: Shutterstock/ defotoberg)

לראשונה משנות ה-80: התקליטים עקפו את הדיסקים בארה"ב

ב-2022 נמכרו כ-41 מיליון תקליטים בשווי 1.2 מיליארד דולר, לעומת 33 מיליון דיסקים בשווי 483 מיליון דולר. זו השנה ה-16 ברציפות שבה נרשמה צמיחה במכירות התקליטים, וגם הכנסות תעשיית ההקלטות רשמו שיא חדש

מכירות תקליטי הוויניל בארה"ב עקפו את מכירות הדיסקים לראשונה מאז 1987. לפי דו"ח שפרסם איגוד תעשיית המוזיקה המוקלטת של ארה"ב (RIAA), ב-2022 נמכרו מעט מעל 41 מיליון תקליטים בשווי כולל של 1.2 מיליארד דולר, זאת לעומת 33 מיליון דיסקים בשווי של 483 מיליון דולר.
זו השנה ה-16 ברציפות שבה נרשמה צמיחה במכירות התקליטים. במקביל ההכנסות של תעשיית הקלטות המוזיקה בארה"ב עלו זו השנה השביעית ברציפות וטיפסו לשיא של 15.9 מיליארד דולר. בסך הכל ההכנסות של המוזיקה המוקלטת עלו ב-6% ב-2022. מרבית הצמיחה נבעה בזכות הסטרימינג, אך גם למכירות הפיזיות הייתה השפעה.
לעומת זאת, לפי הדו"ח, נרשמה ירידה נוספת בהכנסות מהורדות שירים, שנפלו ב-20% ל-495 מיליון דולר. מדובר בירידה משמעותית לעומת שיא הפופולריות של הורדות דיגיטליות, שייצגו 43% מהכנסות המוזיקה המוקלטת ב-2012. בשנה שעברה ההורדות ייצגו 3% בלבד מההכנסות.
לדבריו של מיץ' גלייזר, יו"ר ומנכ"ל RIAA, מכירות השיא של תקליטי הוויניל בשנה שעברה מוכיחות שהתקליטים "מבססים את התפקיד שלהם כחלק בסיסי בשוק המוזיקה המודרני.
"אוהבי המוזיקה לא יכולים לוותר על הסאונד האיכותי והקשר המוחשי להגעתם של תקליטים של אמנים. חברות התקליטים עומדות בביקוש הזה באמצעות זרם קבוע של השקות בלעדיות, הוצאות מחודשות ואריזות מעוצבות להפליא".